شناسهٔ خبر: 51988573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای زاهدان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای زاهدان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید، گفت: سرعت باد در زاهدان امروز شنبه ۲۵ دیماه به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: سرعت باد در زاهدان امروز شنبه ۲۵ دیماه به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: سرعت این باد که مناطق مرکزی استان را تحت تاثیر قرار داده، از فردا یکشنبه، نسبت به امروز کمتر خواهد شد؛ اما وزش باد شدید همچنان تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه ۲۶ دیماه به استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان میزان دید در زاهدان را ۸۰۰ متر عنوان و بیان داشت: غلظت آلاینده های موجود در هوا ناشی از وزش باد شدید امروز، به ۴۶۱۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده ؛ در حالی که میزان مجاز این ذرات در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است. به عبارتی میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای زاهدان به 30 برابر حد مجاز رسیده است.

وی در ادامه ضمن تاکید برکاهش دید در محورهای مواصلاتی زاهدان-کرمان و زاهدان-نهبندان به دلیل وزش باد و گردو خاک، لغو سفرهای غیرضروری را الزامی دانست و از هموطنان خواست تا به هشدارهای هواشناسی صادرشده توجه داشته باشند و نکات ایمنی را جهت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده شان رعایت کنند.

انتهای پیام/3139

نظر شما