شناسهٔ خبر: 51986404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۲ دانش آموز برتر جشنواره خلاق در البرز تجلیل شدند

کرج - ایرنا - ۶۲ دانش آموز آموزش و پرورش البرز که در جشنواره دانش آموز خلاق با رویکرد خودباوری حائز رتبه برتر استانی شده بودند روز شنبه در آیینی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در آیین  تجلیل از این دانش آموزان که در پژوهش سرای شهید فخری زاده کرج برگزارشد، گفت: آثار این دانش آموزان از مجموع ۴۶۸ طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره پس از ارزیابی داوران مجرب برتر شناخته شد.

مهریار کرمی اظهارداشت: دانش آموزان در محورهای دست سازه ، عکاسی، فیلم علمی، پژوهش، رباتیک نقاشی و کتابخوانی شرکت کردند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای شاد جهت رقابت سالم علمی و هنری و همچنین افزایش مهارت دست ورزی، تفکر و قدرت تجسم در دانش آموزان و  پرورش استعدادها و خلاقیت ها و همچنین بالا بردن سطح آگاهی و دانش آنها در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری ذکر کرد.

وی بیان داشت: برگزای این جشنواره نقش موثری در شناسایی استعدادها ی برتر دانش آموزی و آماده کردن آنها برای شرکت در مسابقات کشوری و حتی برون مرزی دارد.

کرمی تصریح کرد: این جشنواره در راستای شور و شوق و بروز خلاقیت در شرایط ویژه کرونایی برای دانش آموزان برگزار شد.

وی ادامه داد: از معلمان و اولیا تقاضا می شود که با توجه به قدرت ذهنی و استعدادهای نهفته فردی و میزان علایق به شناسایی خلاقیت ها در دانش آموزان بپردازند که طبق گفته روانشناسان بهترین سن شناسایی خلاقیت بین هفت تا ۱۱ سالگی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: باید به تفکرات و ایده های دانش آموزی، آشنایی با اسطوره ها و فرهنگ های متفاوت کشور و برخورداری از امکانات پژوهش سراها در جهت ارتقا و رشد خلاقیت و سطح علمی دانش آموزان اهمیت داد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما