شناسهٔ خبر: 51980834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آخرین اخبار از بارندگی سیل آسا در ایلام

سیلاب شدید مورموری را دربر گرفت/ خسارت سیل به ۱۰۰ واحد مسکونی

تسنیم

جلسه اضطراری ستاد بحران برای امداد رسانی به سیل زدگان"مورموری" با حضور استاندار ایلام تشکیل و در این جلسه استاندار ایلام گفت: تیم‌های امداد رسان به مناطق سیل زده اعزام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، در پی وقوع بارندگی‌های سیل آسا در استان ایلام، که به گفته کارشناسان ظرف چند ساعت ۹۵ میلیمتر باراندگی بوده است، بخش "مورموری" از توابع شهرستان آبدانان دچار آبگرفتکی معابر شده است و در این اتفاق خسارات فرآوانی به منازل و معابر و زیر ساخت‌های این مناطق وارد آمده است.

بدین جهت جلسه اضطراری ستاد بحران  برای امداد رسانی به سیل زدگان"مورموری" با حضور حسن بهرام نیا، تشکیل و در این جلسه استاندار ایلام به تشریح وضعیت پرداخت و اظهار داشت: آماده باش دستگاه‌های امداد رسان تا پایان بارندگی‌ها در استان ایلام ابلاغ شده است و در راستای کمک به سیل زدگان بخش "مورموری" اکیپ‌های امدادی به این مناطق اعزام شده‌اند.

استاندار ایلام گفت: بارش بی سابقه در این مناطق موجب خسارت به احشام عشایر، آبگرفتگی معابر و تخریب منازل و زیر ساخت‌ها شده است که برآورد میزان خسارات وارده در حال انجام است و به‌مجرد تکمیل برآورد اطلاع رسانی می‌شود.

وی به نبود خسارت انسانی در این سیل تاکید کرد و گفت: خسارات وارده بیشتر مالی و زیر ساختی است و گزارشی از خسارت جانی وصول نشده است.

مجید بیگلریان به خسارت وارده با منازل مردم و مغازه‌های "بخش مور موری" اشاره کرد و گفت: بعد از برآورد خسارات کمک‌های امدادی به خسارت دیدگان انجام می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری ایلام خاطر نشان کرد: پیش بینی مکان‌های امن برای نقاط در مسیر سیل احتمالی در سایر مناطق استان انجام شده است و تمامی دستگاه‌های امدادی نیز در حال آماده باش قرار دارند.

وی آخرین وضعیت مناطق سیل زده "بخش مور موری" را وضعیتی قابل مدیریت عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون وضعیت در مناطق سیل زده مورد بحث تحت کنترل و نیروهای امدادی و کمک رسان در منطقه حضور دارند و شرایط اضطرار تثبیت شده است.

بیگلریان تاکید کرد: شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل‌ها را جدی گرفته و از اطراق در مسیر رودخانه‌ها، آبراه‌ها و دامنه‌کوه‌ها به جد پرهیز کنند.

خسارت سیل به ۱۰۰ واحد مسکونی در مورموری

یدالله حاتمی فرماندار شهرستان آبدانان نیز اظهار داشت: با توجه به بارش ۹۵ میلیمتر بارندگی در بخش مورموری رودخانه‌ها و مسیل‌های داخل شهر گنجایش این همه بارش را نداشته و آب به داخل منازل و مغازه‌های اطراف مسیل‌ها ورود نموده است.

وی با بیان اینکه این مقدار بارندگی بر اساس برآوردهای اولیه به بیش از ۷۰ منزل مسکونی و ۳۰ باب مغازه خسارات وارده کرده است افزود: عمده خسارات وارده به وسایل منزل، آب بردن احشام، تانکرهای آب، زیر ساخت‌های شهر مورموری و … است.

فرماندار شهرستان آبدانان با اشاره به اینکه  تا ساعت ۱۲ امروز جمع بندی کلی خسارات وارده ارائه خواهد شد یادآور شد: خوشبختانه آب، برق و گاز شهر مورموری وصل می‌باشد و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

فرماندار آبدانان افزود: درجلسه ستاد بحران مورموری مقرر شده اکیپ‌های خدماتی از امروز کار تمیز کاری معابر و منازل را انجام دهند و اکیپ‌های از هلال احمر هم اکنون در حال ارائه خدمات به سیل زدگان هستند.

تخلیه آب از ۲۵ واحد مسکونی در بخش مورموری

علی اصغر علی اکبریمدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز اظهار داشت: با توجه به آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در بخش مورموری شهرستان آبدانان در روز گذشته ۶ تیم امدادی از شهرستان‌های آبدانان، دهلران و مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین به شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دره شهر، ملکشاهی و مهران نیز اعلام آماده باش شده است که در صورت نیاز به منطقه مورموری اعزام شوند.

علی اکبری افزود: همچنین همه تیم‌های امدادی و نیروهای این جمعیت در مرکز استان نیز در حال آماده باش قرار دارند.

به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام، تیم‌های امدادی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان در پی این هشدار هواشناسی در وضعیت آماده باش قرار دارند.

 سیستم بارشی از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شده و فعالیت آن به تناوب تا روز دوشنبه ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

نظر شما