شناسهٔ خبر: 51975121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فاطمه محمدبیگی:

با افزایش یارانه یا دادن پول نقد به مردم موافق نیستم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز گفت: با افزایش یارانه به صورت نقدی و یا دادن پول نقد به مردم موافق نیستم چراکه در مدل معیوب اقتصادی کشور تزریق بی‌برنامه پول موجب گرانی کالاها و فشار اقتصادی به مردم می‌شود. باید راهکارهای مختلف را برای این منظور مورد توجه قرار داد که یکی از آن‌ها ارائه کارت‌های الکترونیکی برای کالاهای اساسی و یا یارانه‌های اختصاصی برای این منظور است.

صاحب‌خبر -

دکتر فاطمه محمدبیگی شب گذشته ۲۴ دی ۱۴۰۰ در جمع نمازگزاران مسجد آقا سیدعلی بازار قزوین ضمن شنیدن دغدغه‌های حاضران و تشریح اقدامات انجام شده توسط مجلس، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

وی در این نشست با تأکید بر اینکه اصلاح بودجه به نفع مردم یک ضرورت است، گفت: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه در کنار نکات مثبت آن، شاهد برخی عیوب اصلی بودیم که از جمله آن می‌توان به کلی بودن بودجه اشاره کرد. این موضوع موجب بسته شدن دست نظارتی مجلس برای اجرای صحیح و درست آن می‌شود؛ همچنین ممکن است عدالت در توزیع بودجه را مخدوش کند.

این نماینده مجلس افزود: تأکید جدی ما اصلاح الگوهای معیوب در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است؛ متأسفانه در خصوص ارز ترجیحی سیاست شفاف و واضحی به عنوان جایگزین برای آن در بودجه ندیدم. این یک ضرورت است که ارز ۲ نرخی به صورت پلکانی اصلاح شود چراکه روند کنونی در برخی موارد فساد و رانت را به همراه داشت، ارز باید به سمت تک نرخی شدن برود اما چگونه انجام شدن آن بسیار مهم است؛ باید تغییر سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که به جامعه به ویژه خانواده‌های با سطح مالی متوسط و ضعیف فشار وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش یارانه به صورت نقدی و یا دادن پول نقد به مردم موافق نیستم چراکه در مدل معیوب اقتصادی کشور تزریق بی‌برنامه پول موجب گرانی کالاها و فشار اقتصادی به مردم می‌شود. باید راهکارهای مختلف را برای این منظور مورد توجه قرار داد که یکی از آن‌ها ارائه کارت‌های الکترونیکی برای کالاهای اساسی و یا یارانه‌های اختصاصی برای این منظور است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر هنوز برنامه مدون و ویژه اقتصادی از سوی دولت برای مقابله با گرانی‌ها و یا کنترل بازار دیده نمی‌شود، ما خواهان موفقیت دولت به بهترین نحو در این حوزه هستیم و در این مسیر دولت را یاری خواهیم کرد؛ اما هر کجا که ببینیم سیاست‌های اتخاذ شده در تضاد با منافع مردم باشد قطعاً با آن مخالفت خواهیم کرد و از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

محمدبیگی در پایان اظهار کرد: درخواست جدی ما از دولت تقویت دستگاه‌های نظارتی است زیرا هرچقدر در این حوزه ضعف وجود داشته باشد قطعاً ضربه خواهیم خورد، باید با احتکار به شدت مقابله و با محتکران برخورد شدید صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما