شناسهٔ خبر: 51961765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه:

کمیته امداد تا پایان امسال ۱۰ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه با اشاره به سابقه خوب اشتغالزایی کمیته امداد در کشور و استان در سال گذشته، پیش بینی کرد این نهاد تا پایان امسال تقریبا ۱۰ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

«پیمان ترکمانه» روز پنجشنبه با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه و گفت و گو با خبرنگاران این مرکز افزود: کمیته امداد در سال جاری از منابع مختلف حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی مددجویان زیرپوشش در اختیار دارد که با جذب این منابع امیداوریم تا پایان سال ۱۰ هزار و حتی بیشتر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

او میزان اشتغالزایی این نهاد را از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار فرصت شغلی عنوان کرد و توضیح داد: بیشتر منابع اعتباری از نیمه دوم سال تخصیص می یابد به همین دلیل امیدواریم تا پایان سال با کمک سیستم بانکی استان و جذب تمام منابع طبق برآورده ها ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

ترکمانه سقف پرداختی تسهیلات اشتغال کمیته امداد را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: امسال سقف تسهیلات اشتغال از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان یعنی ۲ برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه متعهد به اشتغال مددجویان در قالب طرح های مختلف هستیم، گفت: امیدواریم در سال آینده با افزایش اعتبارات اشتغال این نهاد فرصت شغلی بیشتری برای مددجویان و غیرمددجو ایجاد کنیم.

توسعه اعتماد عمومی مهمترین راهبرد کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ جلب و توسعه اعتماد عمومی را یکی از مهمترین راهبردهای این نهاد اعلام کرد و گفت: با شفاف سازی در امر خدمت رسانی به مردم به ویژه جامعه محرومان در تعامل با دیگر ارگان‌ها اعتماد مردم به این نهاد بیشتر خواهد شد زیرا تجربه به ما ثابت کرده که هرجا مردم مشارکت داشته باشند، عملکرد بهتری در ارایه خدمات خواهیم داشت.

ترکمانه یکی دیگر از راهبرد های کمیته امداد امام (ره) را توسعه دامنه فعالیت مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: معتقدیم مراکز نیکوکاری، نهادهای مردم نهاد، موسسه های خیریه محلی و تخصصی می توانند گره های زیادی از مشکلات مردم را باز کنند به همین خاطر یکی از راهبرد های ما توسعه این مراکز است، هرچند کمیته امداد یکی از پنج نهادی است که برای فعالیت مراکز نیکوکاری و خیریه مجوز صادر می کند.

او در ادامه تقویت بنیان های فرهنگی خانوارها را سومین راهبر کمیته امداد دانست و گفت: اگر به مبانی فرهنگی موضوعات مختلف توجه نکنیم، تاثیر خدمات و فعالیت ها کوتاه مدت خواهد بود، لذا کمیته امداد در کنار ارایه خدماتی مانند ایجاد اشتغال حتما یکسری پیوست های فرهنگی مانند مشاوره شغلی و استعدادیابی برای افراد انجام می دهد.

ترکمانه در توضیح اقدام های فرهنگی کمیته امداد به ویژه در حوزه اشتغال بیان داشت: پرداخت تسهیلات یک مرحله از ایجاد شغل در کمیته امداد است و حتما قبل از آن مددجویان استعدادسنجی و مشاوره شغلی می شوند سپس به آنها تسهیلات پرداخت می شود و پس از آن بر کار و فعالیت مددجویان نظارت صورت می گیرد و هرگاه طرح شغلی مددجویان برای پایداری شدن به تسهیلات تکمیلی نیاز داشته باشند به آنان کمک مالی می شود و در آخر در امر بازاریابی این نهاد پشتیبان مددجویان است و به این ترتیب اشتغال پایدار در کمیته امداد ایجاد می شود.

او یکی دیگر از دلایل  موفقیت کمیته امداد را توجه فراوان به امر آموزش مددجویان دانست و افزود: یکی از محورهای اصلی کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانوارها توجه به مهارت آموزی و آموزش است.

این مقام مسئول یادآور شد آموزش یکی از اولویت‌های کمیته امداد است و در این راستای با این نهاد با مراکز آموزشی، دفاتر تسهیل‌گری، مجموعه های فنی و حرفه ای، بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی تعامل بسیار خوبی برقرار کرده است.

ترکمانه افزود: به همین خاطر است که کمیته امداد با توجه به اینکه کمتر از نیم درصد منابع اشتغال کشور را در اختیار دارد اما توانسته ۳۳ درصد فرصت های شغلی را ایجاد کنند.

کمیته امداد وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تسریع در حل مشکلات مردم مهمترین دغدغه ما است، گفت: مشکلی که امروز حل شود بهتر از ۲ روز دیگر است زیرا تعلل و تاخیر به سنگین تر، مشکل تر و پیچیده تر شدن مسائل منجر می شود.

ترکمانه یادآورشود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد مردمی وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست همان طور که در سال‌های اخیر با وجود اتفاقات سیاسی متعدد به ویژه در بحث شیوع کرونا، با وجود همه مشکلات همه دست به دست هم دادند و به کمیته امداد و محرومان کمک کردند.

وی افزود: مجموعه کمیته امداد همچنان با اخلاص، تدبیر و جهادی مانند گذشته در تلاش است به مردم و محرومان خانوارهای زیرپوشش خدمت رسانی کند.

ترکمانه در ادامه تعامل رسانه هایی مانند خبرگزاری ایرنا را با کمیته امداد استان کرمانشاه خوب و مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیداوری نمود در آینده این تعامل و اثرگذاری مثبت و به خصوص در زمینه کمک و خدمت به خانواده های نیازمند زیرپوشش و کمک رسانی، موثرتر و بیشتر باشد.

او همچنین با اشاره به برخی از هجمه ها به کمیته امداد در رسانه های معاند ضد انقلاب و شبکه های اجتماعی، افزود: انتظار داریم مردم همچنان پای کار بمانند و اخبار و اطلاعات کمیته امداد را با هوشیاری و درایت از رسانه های رسمی و معتمد دریافت و دنبال کنند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب بیش از ۸۴ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد است .

نظر شما