شناسهٔ خبر: 51943008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گفتمان‌سازی در حوزه حجاب و عفاف نیاز امروز جامعه است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: نیاز جامعه امروز گفتمان‌سازی در حوزه حجاب و عفاف است که باید موردتوجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی طراوت با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره طراوت فرصت مغتنمی است تا اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه موردبررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این خصوص اقدامات و تلاش‌های خودجوش گروه‌های مردمی در سراسر کشور و به‌ویژه در استان سمنان آثار و برکات زیادی داشته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اهداف دشمنان در شرایط جنگ نرم امروز تصریح کرد: دشمن این را درک کرده که هویت جامعه اسلامی بر مبنای خانواده بوده و بر این اساس است که دشمنان تمرکز اصلی خود را در جنگ نرم بر از بین بردن این بنیان اجتماعی گذاشته است.

دامغانی افزود: وقتی خانواده‌ای مستحکم شود، جامعه ارزشمندی را خواهیم داشت و در این کارزار فرهنگی، حجاب و عفاف یک موضوع زیربنایی در جامعه است و درصورتی‌که به آن توجه نشود، آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه خواهد شد و امروز در غرب شاهد آن هستیم که با نگاه تحقیرآمیز به زنان در حوزه خانواده دچار چالش جدی هستند.

وی به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: باید تمام همت خود را به کار گیریم تا بتوانیم از این موانع با موفقیت عبور کنیم.

باید با تحول انقلابی عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این مراسم با تقدیر از برگزاری این جشنواره، به آموزش و فرهنگ‌سازی در عرصه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و برنامه‌های متنوع آموزشی در الگوسازی حجاب و عفاف بسیار مهم است.

وی افزود: باید عفاف و حجاب را از خودمان آغاز کنیم و یکی از زمینه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب برگزاری چنین جشنواره‌هایی است و باید با تحول انقلابی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری طراوت که با حضور استاندار سمنان، مدیران و مسؤولان استانی در باغ‌موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما