شناسهٔ خبر: 51934395 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سوپرجام ایتالیا ۲۰۲۱ در سن سیرو؛

داربی ایتالیا با میزبانی اینتر

سی و چهارمین دیدار سوپرجام فوتبال ایتالیا (سوپرکوپا ایتالیانا ۲۰۲۱) امشب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در این دیدار که در استادیوم سن سیرو در شهر میلان برگزار خواهد شد، تیم اینتر - قهرمان فصل قبل سری آ - به مصاف تیم  یوونتوس  - قهرمان فصل قبل جام حذفی یا کوپا ایتالیا و مدافع عنوان قهرمانی سوپرجام - خواهد رفت.

مصاف این دو تیم داربی ایتالیا موسوم به دِربی دِایتالیا نیز محسوب می‌شود. در تاریخ داربی ایتالیا که از سال ۱۹۰۹ سابقه برگزاری دارد، دو تیم اینتر و یووه تا کنون ۲۵۶ بار در رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفته اند که تیم یوونتوس ۱۱۴ بار و اینتر ۷۸ بار به پیروزی رسیده اند. در این بازی‌ها یووه ۳۶۴ گل و اینتر ۳۲۹ گل به ثمر رسانده اند. برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۵ این داربی در سوپرجام ایتالیا برگزار می‌شود. در آن سال اینتر در وقت اضافه با یک گل برنده شد.
- در دوره قبل در سال ۲۰۲۰ تیم یوونتوس با برتری ۲ - ۰ بر ناپولی قهرمان شد.


یوونتوس ۹ بار در سال‌های ۱۹۹۵، ۹۷، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ قهرمان سوپرکوپا ایتالیانا شده است و این تیم بار برای دهمین بار پیاپی در این دیدار حاضر خواهد شد. تیم اینتر نیز برای دهمین بار و برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ در سوپرجام شرکت خواهد کرد. نر آتسوری‌ها تا کنون ۵ بار قهرمان و ۴ بار نایب قهرمان شده اند.
--
تا کنون دیدار سوپرجام ایتالیا ۱۰ بار در خارج از خاک این کشور برگزار شد. دیدار سوپرجام ایتالیا سال ۲۰۰۲ در طرابلس لیبی، ۲۰۰۳ در ایست راترفورد آمریکا، سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در پکن چین، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در دوحه قطر، سال ۲۰۱۵ در شانگ‌های چین و سال ۲۰۱۸ در جده و ۲۰۱۹ در ریاض عربستان برگزار شده است.
--
در تاریخ سوپرجام ایتالیا که از سال ۱۹۸۸ سابقه برگزاری دارد، تیم یوونتوس با ۹ قهرمانی از ۱۶ حضور رکورد دار است و میلان با ۷ قهرمانی از ۱۱ حضور در رده دوم و اینتر با ۵ قهرمانی از ۹ حضور سوم هستند. تیم لاتسیو با ۵ قهرمانی از ۸ حضور چهارم است.

 

نظر شما