شناسهٔ خبر: 51910002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

ترکیب استقلال برابر نفت مسجد سلیمان؛ بازگشت عارف غلامی شاید وقتی دیگر!

یوسف نوری در دولت سیزدهم به عنوان وزیر اموزش و پرورش مشغول به فعالیت است. او در هیات امنای سازمان دانش آموزی و مرکز آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در سمت رییس، انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال استقلال در آستانه قهرمانی نیم فصل لیگ بیست ویکم قرار گرفته است؛ موقعیتی که میتواند برای آنها نویدبخش و دلگرم کننده باشد. صد البته در پایان دور رفت به هیچ تیمی جام نمی دهند، اما قرار گرفتن آبی ها در این چنین جایگاهی اعتماد به نفس آنها را برای مبارزه و رقابت تا پایان فصل افزایش خواهد داد.

 پیروزی برابر رقیب سرسختی مثل مس رفسنجان کاملا برای آبی ها حیاتی بود و به آنها کمک کرد، اما ۱۱روز آینده هم می تواند یک بازه زمانی سرنوشت ساز برای استقلالی ها باشد. استقلال در این مدت ۲ بازی مهمش در هفته های پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر را برگزار خواهد کرد؛ دیدارهایی که دست کم روی کاغذ چندان دشوار نیستند. آبی ها ابتدا به مصاف نفت مسجدسلیمان می روند و بعد از آن در شروع دور برگشت باید با هوادار روبه رو شوند. هر دو تیم هم اکنون بین ۵ تیم آخر جدول رده بندی هستند و قاعدتا نباید بتوانند مشکل خیلی بزرگی برای استقلال به وجود بیاورند.

اتفاق سرنوشت ساز دیگری که در این مقطع رخ خواهد داد، احیانا صدور رأی کمیته استیناف در مورد پرونده جنجالی اریک باگناما بازیکن غیرمجاز گل گهر سیرجان است. همانطور که حتما می دانید، کمیته انضباطی گل گهر را به خاطر استفاده از این بازیکن در ۳مسابقه ۳ بر صفر بازنده کرده است و به همین دلیل ۲تیم استقلال و سپاهان هم به ترتیب ۲ و ۳ امتیاز سود کرده اند. گل گهر به استیناف شکایت کرده و رایی که در این پرونده صادر خواهد شد میتواند تأثیر زیادی روی سرنوشت لیگ بگذارد.

 گویا قرار بود جلسه رسیدگی استیناف به تجدیدنظرخواهی گل گهر امروز( سه شنبه) برگزار شود که در این صورت رأی نهایی بزودی صادر خواهد شد. اگر استیناف نتایج ۳ بر صفر را تأیید کند، ۲امتیاز استقلال در حساب این تیم محفوظ خواهد ماند و کسب ۶امتیاز دیگر برابر ۲ تیم پایین جدولی هم حسابی وضعیت این تیم را در جدول تثبیت خواهد کرد. در غیراین صورت نقض حکم کمیته انضباطی از سوی استیناف ۲امتیاز به استقلال ضرر می زند و شرایط جدول را کمی پیچیده تر و نزدیک تر می کند.

نفت- استقلال دوباره در مسجد سلیمان/وقتی به دیاباته با سنگ حمله کردند!

استقلال برای حفظ صدرنشینی خود باید در آخرین هفته دور رفت رقابت های لیگ برتر میهمان نفت مسجدسلیمان شود. مسابقه ای که پنج شنبه هفته جاری به میزبانی شاگردان فراز کمالوند در این شهر از استان خوزستان برگزار خواهد شد. تیم استقلال و نفت طی هفت سال قبل بارها در مسجدسلیمان به مصاف یکدیگر رفته اند و گاهی اوقات دیدارهایشان با حاشیه های عجیب و غریبی هم همراه شده است.

یکی از آن حاشیه ها مربوط به مسابقه ای است که شهریور ماه دو سال قبل برگزار شد. مقطعی که استراماچونی تازه به عنوان سرمربی استقلال روی نیمکت این تیم می نشست و هنوز با فضای حاکم بر فوتبال ایران آشنا نشده بود. استقلال برای تقابل با نفت در شهریور سال ۹۸ و به فاصله چند روز مانده تا دربی پایتخت راهی مسجد سلیمان شد. مسابقه در نهایت با تساوی خاتمه پیدا کرد ولی پس از پایان بازی هنگامی که استقلالی ها می خواستند از ورزشگاه خارج شوند، گروهی از تماشاگرنماها به سمت اتوبوس آنها حمله کرده و سنگ پرتاب کردند. یکی از سنگ ها دقیقاً به شیشه ای خورد که شیخ دیاباته پشت آن نشسته بود و اگر شیشه مستحکم نبود، قطعاً بازیکن استقلال مضروب می شد. این اتفاق به شدت باعث نگرانی سرمربی استقلالی ها شد ولی با دخالت مأموران نیروی انتظامی خیلی سریع همه چیز تحت کنترل در آمد.

ترکیب احتمالی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان,استقلال نفت مسجد سلیمان

احتمال لغو تقابل مجیدی و کمالوند در هفته پانزدهم

فراز کمالوند که در یک سال و نیم اخیر بارها تیم عوض کرده و در این زمینه رکورددار به حساب می آید ، درآستانه تقابل با استقلال خواهان جدایی از تیمش نفت مسجد سلیمان شده است. مسئولان باشگاه نفت مسجد سلیمان هنوز با این جدایی موافقت نکرده اند اما کمالوند که سابقه نشستن روی نیمکت استقلال را دارد، مصر است در هفته پانزدهم روی نیمکت این تیم نباشد. وضعیت نفت مسجد سلیمان در لیگ بیست و یکم هرگز خوب نیست و این باشگاه در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. این تیم با وجود برخورداری از استعدادهای بومی قابل توجه اما نتوانسته در لیگ جاری عملکرد مطلوبی را از خود بر جای بگذارد و این موضوع تا حد زیادی موجب آزار هواداران این تیم هم شده است. به تازگی نیز تنش هایی میان برخی هواداران مسجدسلیمانی و بازیکنان این تیم ایجاد شده که درخواست کمالوند برای جدایی از این باشگاه بی ارتباط به ماجراهای اخیر نیست. تمرین دیروز نفتی ها نیز تحت الشعاع رفتار نامناسب چند لیدر این باشگاه بود و کمالوند حاضر نشد تیمش را تمرین دهد.

سربازان در فهرست مازاد اجباری! /خط دفاع تیم  فوتبال استقلال متحول می شود؟

عارف غلامی این روزها تمرینات خود را به شکل جدی برگزار می کند تا بتواند در نقل و انتقالات نیم فصل، به لیست تیم بازگردد. دربی جام حذفی فصل قبل بود که عارف غلامی در صحنه ای جهت تصاحب توپ با امید عالیشاه وارد چالش شد تا رباط صلیبی این بازیکن دچار پارگی شود و برای مدت زیادی از میادین به دور باشد. مدافع استقلال که در زمان مدیریت قبلی آبی پوشان ماجراهای طولانی و عجیبی را برای پرداخت هزینه عمل جراحی رباط صلیبی پشت سر گذاشت، در نهایت و با تأخیر یک ماهه پایش را در قطر به تیغ جراحان سپرد و اکنون پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، سلامتی خود را به دست آورده است. 

غلامی چند هفته ای است که در تمرینات تیمش حضور پیدا کرده و برای بازگشت به میدان های ورزشی خودش را آماده می کند. حالا عارف غلامی یکی از با انگیزه ترین بازیکنان استقلال در تمرینات این روزهای تیمش است. مدافعی که قصد دارد در بازگشت دوباره به میدان های ورزشی، جای خود را در ترکیب ثابت آبی ها پس بگیرد، لذا تمریناتش را جدی تر از هر زمان دیگری دنبال می کند. در روزهایی که شایعات زیادی در مورد احتمال جدایی مرادمند و یزدانی و مسائل مربوط به سربازی آنها مطرح شده، هواداران استقلال منتظر بازگشت غلامی به میدان مسابقات هستند تا در صورت هرگونه اتفاق غیرمنتظره ای برای مدافعان تیم شان، عارف بتواند جای خالی آنها را پر کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان,استقلال نفت مسجد سلیمان

آبی پوشان قرار است با تغییراتی جزئی برابر حریف به میدان بروند.

حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، زبیر نیک نفس، جعفر سلمانی، رودی ژستد، عارف آقاسی، سبحان خاقانی و امیر حسین حسین زاده بازیکنانی هستند که احتمالا برابر نفت مسجد سلیمان بازی کنند.

نظر شما