شناسهٔ خبر: 51907682 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیپد ایر با صفحه نمایش OLED سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود

شرکت‌های اپل و سامسونگ در حال تلاش برای پیدا کردن راهی جهت عرضه آیپد با صفحه نمایش OLED در سال ۲۰۲۴ هستند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - چندی پیش اطلاعات منتشر شده نشان داد که سامسونگ صفحه نمایش OLED آیپد را می‌سازد. حال منابع آگاه از احتمال عرضه این محصول جدید اپل در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند.

به گزارش appleinsider، البته مسئولین اپل فقط در صورت دریافت سفارش‌های بالا این دستگاه را وارد بازار می‌کنند. سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه آیپد ایر OLED به دلیل مشکلاتی از جمله هزینه، روشنایی و دوام لغو شده بود. به گفته The Elec غول فناوری مستقر در کوپرتینو به محض دریافت سفارش کلان، این دستگاه را در دسترس عموم قرار می‌دهد. در ابتدای پروژه، سامسونگ یک پنل OLED تک پشته را در نظر گرفته بود؛ اما درخواست اپل مبنی بر دوام و روشنایی بالای این محصول سبب تغییر تصمیم سامسونگ و تولید پنل OLED پشت سر هم دو پشته شد.

پروژه مشترک اپل و سامسونگ

طبق گزارش ها، اپل و سامسونگ به دلیل هزینه سنگین ساخت این پنل، ارتقاء iPad Air ۲۰۲۲ را لغو کردند. بر اساس آمار The Elec توسعه پنل نمایشگر شرکت کره‌ای با همکاری Ulvac ژاپن برای استفاده در پنل OLED IT نسل ۸.۵ از ژانویه ۲۰۲۲ مجددا ادامه پیدا خواهد کرد. با ادامه این روند مثبت شاید سامسونگ و اپل به هدف خود برای عرضه آیپد با صفحه نمایش OLED در سال ۲۰۲۴ دست پیدا کنند. حتی احتمال دارد اپل برای تولید و عرضه این iPad با شرکت LG قرارداد جدید را امضا کند.

صفحه نمایش OLED

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما