شناسهٔ خبر: 51905060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد:

ایجاد ۱۵ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی فارغ التحصیلان در مازندران

درویشی از ایجاد ۱۵ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان خبر داد و گفت: ۳۱ استاندارد و پودمان آموزشی تدوین و بازنگری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزارذی شبستان از شهرستان ساری، «سیدحسین درویشی» (۲۱ دی ماه) در دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ایجاد و راه اندازی دپارتمان و مرکز تخصصی چوب ایران در ساری خبر داد و گفت: ۸۴ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سال جاری با سرمایه گذاری بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال در مسیر توسعه اموزش های مهارتی توسط بخش خصوصی صادر شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به پیگیری اعطاء تسهیلات به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به مبلغ  ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب اجرای دستوالعمل جزء یک تا ۹ بند الف  تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ، تصریح کرد: مجوزایجاد مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی برای ۲۶ بنگاه اقتصادی استان صادر شده است.

 

درویشی از ایجاد ۱۵ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان خبر داد و گفت: ۳۱ استاندارد و پودمان آموزشی تدوین و بازنگری شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه در بخش مهارت آموزی ۳ هزار و ۲۲۸ نفر از متقاضیان و تحقق عملکرد ۱۳۲ درصدی نسبت به تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کارواقعی درسال گذشته صورت گرفت، افزود: آموزش به هزار و ۹۵۶ نفر به میزان ۵۶۴ هزار و ۹۶۷ نفر ساعت در هشت ماهه سال جاری با مشارکت  دستگاه های عضو کمیته ارائه شد.

 

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی مهارت محور ارزان ، تصریح کرد: ترویج فرهنگ اشتغال زایی مهارت آموختگان با سرمایه خرد، ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقاء فرهنگ کار و کار آفرینی در جامعه، جهش مهارت با اجماع سازی شرکاء و ذینفعان و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار از هداف این نمایشگاه بوده است.

 

در ادامه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین مربوطه حاضر در جلسه گزارشی از برنامه های دستگاه خود در خصوص افزایش همکاری و هم افزایی بین دستگاهی و همچنین پیشنهاداتی در راستای رسیدن به اهداف مشترک و مرتبط با وظایف این شورا ارائه کردند.

پایان پیام/708

نظر شما