شناسهٔ خبر: 51896827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کولیوند خبر داد:

امداد رسانی به ۳۱ شهرستان سیل زده ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در ۱۲ روز گذشته ۳۱ استان درگیر حوادث جوی از جمله آبگرفتگی و برف و کولاک شدند گفت: از این ۳۱ استان، ۲۲ استان و ۱۳۰ شهرستان نیاز به امداد رسانی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در ۱۲ روز گذشته ۳۱ استان درگیر حوادث جوی از جمله آبگرفتگی و برف و کولاک شدند گفت: از این ۳۱ استان، ۲۲ استان و ۱۳۰ شهرستان نیاز به امداد رسانی داشتند.

وی افزود : عوامل عملیاتی هلال احمر در این استان ها، به ۸۸ هزار و ۱۴۴ نفر امداد رسانی کردند و ۲۱ هزار و ۲۶۷ نفر را اسکان اضطراری دادند.

کولیوند با اشاره به اینکه ۱۲۶ نفر توسط نجاتگران به مناطق امن منتقل شدند خاطرنشان کرد: علاوه بر این که متأسفانه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۵ نفر به مرکز درمانی منتقل و پنج نفر به طور سرپایی مداوا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۶ هزار و ۸۷۳ ام امدادگر و نجاتگر کادر و داوطلب در قالب یک هزار ۵۳۱ تیم در این مدت مشغول امداد رسانی بودند که علاوه بر امداد رسانی، ۳ هزار و ۲ دستگاه چادر، ۱۰ هزار و ۱۱ تخته موکت، ۲۹ هزار و ۷۱۳ پتو، ۳۹ هزار و ۵۱ کیلو گرم نایلون بین نیازمندان توزیع شد.

کولیوند افزود: همچنین امدادگران و نجاتگران، ۸ هزار و ۴۹۹ بسته غذایی، ۷ هزار و ۱۱۶ کیلوگرم برنج، ۱۹ هزار و ۹۹۴ قوطی کنسرو، ۵ هزار و ۲۵۵ قرص نان، ۲۷ هزار و ۵۲۲ آب معدنی، ۲۰ هزار و ۵۸ کیلوگرم قند و شکر و ۶۷۲ کیلوگرم را بین هموطنان گرفتار در این حوادث، توزیع کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امداد رسانی در ۳۱ شهرستان، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس همچنان ادامه دارد.

نظر شما