شناسهٔ خبر: 51869129 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

درمان خانگی جوش صورت

آکنه یک بیماری هورمونی است. چراکه اولین بار در دوران بلوغ بروز می کند. آکنه در جوانان همزمان با افزایش هورمون مردانه بروز میکند. افزایش سطح هورمون رشد و IGF-1 نیز ممکن است بر آکنه تاثیر گذارد.افزایش هورمون تستسرون عامل ایجاد کننده جوش است . در پسران جوان یکی از مهمترین علت جوش صورت افزایش هورمون بلوغ می باشد. هورمونهای زنانه نیز می توانند باعث جوش های هورمونی شوند یکی از مهمترین قدم ها در درمان جوش صورت در خانم ها بررسی تست های هورمونی است.

صاحب‌خبر -

درمان جوش صورت بسیار مهم است. برخی هزینه بسیاری برای درمان جوش صورت انجام می دهند. علل و راههای درمان جوش صورت را بخوانید.

 جوش صورت

هنگامی که صحبت از مشکلات پوستی می شود، شاید یکی از خجالت آورترین آنها جوش باشد که اکثر افراد در یک دوره ای از زندگی خود با آن مواجه بوده اند.آکنه که بعنوان زیتس نیز شناخته می شود، در همه قسمت های بدن ظاهر می شود. طبق مطالعات انجام شده، حدود 80درصد نوجوانان، 3درصد  مردان  بزرگسال و 12 درصد  زنان  بزرگسال را در طول زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد. در این بخش از بهداشت و  سلامت  نمناک با تمام علل و راههای درمان سریع جوش صورت آشنا خواهید شد.

برای کنترل جوش به طور موثر مهم است که آنها را تشخیص دهید و بدانید که چگونه شکل می گیرند و چه چیزی باعث آنها می شود. مهم ترین چیزی که در مورد جوش ها باید به یاد داشته باشید، این است که بدانید که تقصیر شما نیست و برخلاف باورهای عام، جوش ناشی از عوامل خارجی مثل آنچه که می خورید نیست، در واقع آنها ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی هستند که در زیر سطح پوست اتفاق می افتد، که فراتر از کنترل انسان می باشد.​

هنگامی که صحبت جوش و آکنه باشد، تنها یک عامل وجود ندارد، بلکه بسیاری از عوامل در آن دخیل هستند مانند:مقدار سبوم تولید شده روی پوست که اغلب بر روی زنان تاثیرگذار است. ژنتیک که ممکن است نقش مهمی در ایجاد و ماندگاری را ایفا کند.

یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان جوش‌های صورت استفاده از غذاهای معتدل و سهل الهضم مانند زرده تخم مرغ عسلی،گوشت بره یکساله،کبک، بلدرچین،شیر برنج، فرنی، حریره بادام، نان گندم، نان جو،کاهو، شلغم، مربای بالنگ، مربای زرشک، سیب، فندق و ...مفید است.

در حال حاضر باور غلطی که به نام  طب سنتی  در زمینه درمان جوش صورت وجود دارد،‌این است که گفته می‌شود خوردن گرمیجات سبب بروز این مشکل می‌شود در حالی که همیشه این مسئله برای همه افراد صدق نمی‌کند. تجمع هر 4 خلط صفرا، دم، سودا و بلغم در بدن ایجاد جوش می‌کند و بنا بر این برای درمان باید ابتدا علت را ریشه‌یابی کرد.

افزایش خلط صفرا در افراد داری مزاج گرم و خشک شایع بوده و این مسئله سبب ایجاد جوش‌های ریز پراکنده در صورت، بین دو کتف و بالای گردن می‌شود و در صورتی که این خلط در بدن بیش از حد باشد، سبب بروز کهیر نیز خواهد شد.

افزایش خلط دم سبب ایجاد جوش‌های درشت چرکی و خونریزی‌دهنده می‌شود که اصولاً جای عمیقی را بر صورت به جای می‌گذارد که با خوردن غذاهایی همچون  مصرف بیش از حد  آبگوشت و کله‌پاچه بروز می‌کند. افزایش خلط صفرا و دم در افراد دارای مزاج گرم بروز می‌یابد، افراد دارای مزاج سرد بیشتر افزایش خلط سودا و بلغم در آنها زیاد است.

جوش‌هایی که به دلیل افزایش خلط بلغم در بدن بروز می‌یابد اصولا زیرپوستی بوده و سر سفید است. افزایش خلط سودا نیز در مزاج‌های سرد و خشک و با مصرف فست‌فود و غداهای مانده و کنسروجات ایجاد می‌شوند که اصولاً‌ سرسیاه و زیرپوستی هستند.البته به دنبال ماندن مواد زائد در بدن به تدریج ممکن است جوش‌ها تغییر ماهیت داده و رنگ آنها عوض شود.

افراد باید برای درمان جوش حتما به  پزشک  مراجعه کنند و به جست‌وجوی اینترنتی به عنوان راهکاری برای درمان اکتفا نکنند.انداختن زالو و حجامت قدم اول درمان جوش نیست و اگر ندانسته این کار انجام گیرد و عوارض بیشتری را در بر خواهد داشت.

 جوش صورت

نظر شما