شناسهٔ خبر: 51858804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آموزش شیرینی پزی/ دستور پخت کیک فرانسوی داکواز

در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستور پخت کیک فرانسوی داکواز آشنا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  کیک داکواز یک دسر فرانسوی خوشمزه و ترد است که با لایه های مرنگ و پودر بادام تهیه می شود، شما میتوانید کیک داکواز را چند لایه درست کنید و بین لایه ها را با کرم دلخواهتان پر کنید با به صورت کوکی های ترد و کوچک سرو کنید. 
کیک داکواز یک کیک چند لایه است که با مرنگ و پودر بادام و پودر  تهیه می شود و برخلاف سایر کیک ها نرم نیست و بافتی ترد و خوشمزه دارد. کیک داکواز جزو دسرهای مدرن محسوب می شود که میتواند جلوه زیبایی به میز پذیرایی شما بدهد. این کیک معمولا چند لایه   و گرد است ولی شما می توانید به صورت مستطیلی هم آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه سوهان کنجدی

شما میتوانید کیک داکواز را در رنگ ها و طعم های مختلف تهیه کنید.برای تهیه کیک داکواز شکلاتی می توانید مقداری از پودر قند را با پودر کاکائو جایگزین کنید یا این که به جای پودر بادام می توانید از پودر پسته ، پودر فندق یا مغز دلخواهتان در ترکیب کیک استفاده کنید. 

در این دستور برای بین لایه های کیک از کرم کارامل استفاده شده است ولی شما می توانید متناسب با ذائقه خودتان از گاناش شکلاتی یا خامه فرم گرفته یا کرم فیل برای بیین لایه های کیک استفاده کنید. 

مواد لازم کیک داکواز:

سفیده ۴ عدد تخم مرغ یا ۱۴۰ گرم
شکر (داخل سفیده)، ۴۰ گرم
پودر بادام    ۱۰۰ گرم 
پودر قند یا شکر (داخل پودر بادام)، ۶۰ گرم
پودر قند (برای روی خمیر)     به میزان لازم
مواد لازم برای کرم کارامل کره
شکر، ۴۰ گرم
آب یک قاشق غذاخوری یا ۱۵ میلی لیتر
خامه، ۶۰ میلی لیتر
کره، ۸۰ گرم
لیکور قهوه یا نسکافه غلیظ یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک داکواز

از یک ماسوره بدون دندانه یا دندانه دار به قط نیم سانتیمتر را درون قیف قنادی قرار دهید. بادام را در تابه ای ریخته و با حرارت ملایم برشته کنید و کناری بگذارید خنک شود سپس به همراه پودر قند در آسیاب بریزید تا کاملا پودر شود. 

تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و  سفیده را جدا کنید و هم بزنید تا کف کند شکر را در ۳ مرحله اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا فرم بگیرد و اگر کاسه را برگردانید تکان نخورد.

پودر بادام را به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به آرامی و در یک جهت به خورد تخم مرغ بدهید بدون این که کف مواد بخوابد. 

مواد را داخل قیف بریزید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را به شکل مارپیچ به هم چسبیده از مرکز به سمت بیرون روی کاغذ روغنی بکشید تا در نهایت دایره ای شکل شود. 

سه دایره یا بیشتر به همین شکل درست کنید. بستگی به سلیقه خودتان دارد که میخواهید اندازه نهایی کیک شما چقدر باشد.

یا این که میتوانید کف قالب دلخواهتان را کاغذ روغنی بیندازید و  کیک داکواز را به شکل های متفاوت مثلا مستطیلی یا قلبی شکل تهیه کنید. 

پودر قند را روی خمیر الک کنید و به مدت ۵ دقیقه در فری که با حرارت ۱۹۰ درجه گرم شده است قرار دهید تا بپزد. 

برای تهیه کرم کارامل بین لایه های کیک داکواز آب و شکر را در قابلمه روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا شکر حل شود و آب تبخیر شده و مخلوط شروع به غلیظ شدن کند ، وقتی رنگ مخلوط کاراملی شد خامه را اضافه کرده هم بزنید و اجازه دهید چند جوش بزند سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا کارامل خنک شود. 

کره را که به دمای محیط رسیده با همزن برقی بزنید تا کرمی و پف دار شود سپس کرم کارامل و لیکور قهوه را اضافه کرده و به هم زدنن ادامه دهید تا مواد سفت و قابل فرم دادن شوند. 

بین لایه های کیک را کرم بکشید و مقداری کشمش یا تمشک رویش بپاشید. لایه های کیک داکواز به تنهایی خوشمزه هستند و می توانید به عنوان بیسکویت سروشان کنید یا این که بین لایه ها کرم کارامل بزنید و به تعدادی که میخواهید لایه های کیک را روی هم بچینید. 

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما