شناسهٔ خبر: 51838807 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

عزیزی خادم: نمی دانم چرا VAR متوقف شد!

صاحب‌خبر -
بعد از جانمایی این تکنولوژی در استادیوم آزادی تصور می شد در دیدار ایران – کره جنوبی مورد استفاده قرار گیرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی را با داور وسط و کمک ها و هم چنین داور چهارم استفاده کرد و در ادامه ایراد مجلس به شرکتی که فدراسیون فوتبال با آن وارد همکاری شده بود موجب شد اجرای این پروژه در استادیوم آزادی و دیگر استادیوم های کشور متوقف شود. 
 
عزیزی خادم بعد از مدت ها در خصوص چرایی این موضوع حرف زد و گفت:« اقدامات موثری برای VAR انجام دادیم و این سیستم را به ایران هم آوردیم. ابایی از گفتن این حرف ندارم و می‌گویم هنوز مانده‌ایم به چه دلیل این اتفاق نیفتاد و اجازه راه اندازی اش را ندادند. هنوز در پی پاسخ هستیم اما امیدواریم همه یاد بگیریم اغراض شخصی را کنار گذاشته و آینده فوتبال کشورمان، منافع جمعی و منافع ملی را ببینیم. این نکته مهمی درباره تجربه خودم از VAR بود. مطمئن باشید اکنون هم فدراسیون تلاش خود را انجام می‌دهد و استفاده از این سیستم دور از ذهن و دور از دسترس نیست زیرا یک بار این کار را انجام دادیم و اکنون هم قوی‌تر از قبل در این مسیر قدم برمی‌داریم. امیدوارم دوستان ما در کمیته داوران و کارگروه VAR در آینده خیلی نزدیک آخرین تحولات و کارکرد خود را برای افکار عمومی بیان کنند.»
 
رییس فدراسیون فوتبال ایران هم چنین از آموزش داوران ایرانی برای نحوه کار با سیستم کمک داور ویدئویی خبر داد و گفت:« اوایل بهمن تیمی برای آموزش داوران ما و جا نماندن آنها، به تهران سفر کرده و برخی آموزش های تئوریک را انجام می‌دهند. با فدراسیون قطر هم توافقاتی داشتیم. قرار است تیمی از داوران ما به دوحه بروند و در آنجا آموزش ببینند. در کنار این صحبت‌هایی با رئیس فیفا داشته و اقداماتی را انجام دادیم اما اجازه بدهید جلو برویم.»

نظر شما