شناسهٔ خبر: 51834192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سکوتی در برابر هجمه های عربستان در کار نخواهد بود

مهر

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به موضع گیری خصمانه مقامات سعودی علیه حزب الله واکنش نشان داد و آنرا همسو با مواضع رژیم صهیونیستی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از رای الیوم، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به موضع گیری خصمانه مقامات سعودی علیه حزب الله واکنش نشان داد و آنرا همسو با مواضع رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: مواضع سعودی درباره حزب الله همسو با مواضع اسرائیل درباره مقاومت لبنان است. در این باره نمی توان ساکت ماند زیرا طیف گسترده ای از لبنانی ها را هدف قرار می دهد. از این پس درباره حملات و هجمه های سعودی ساکت نخواهیم ماند. هرآنکه درب را می کوبد، جواب خواهد شنید.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به سیاست های توهین آمیز و خصمانه ریاض علیه لبنان و لبنانی ها تاکید کرد: سیاست نظام سعودی کرامت لبنان را خدشه دار می کند و کشور را در معرض باج خواهی بیشتر نظام سعودی قرار می دهد.

وی افزود: نظام سعودی در راستای تحقیر لبنانی ها و هدف قرار دادن حاکمیت و کرامت ملی لبنان حرکت می کند.

دعموش نظام سعودی را در ورای تحرکات خصمانه علیه مقاومت و حزب الله لبنان دانست و اعلام کرد: سعودی حزب الله را در آنچه فهرست تروریسم موسوم است حتی قبل از جنگ یمن قرار داد. نظام سعودی با مناسبت یا بدون مناسبت به دشمنی و حمله به حزب الله روی می آورد.

گفتنی است، عربستان سعودی چند ماهی است که به بهانه اظهارنظر «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان در انتقاد از جنگ یمن، روابط خود با این کشور را قطع کرده است. پس از استعفای قرداحی نیز سعودیها حاضر نشده اند روابط خود در عرصه های سیاسی و اقتصادی با لبنان را از سر گیرند.

چند روز قبل سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: عربستان سعودی در پس پرده حمایت از داعش و تکفیری‌ها است. ما به کسی تجاوز نکردیم و به عربستان حمله نکردیم بلکه این کشور شریک در جنگ جهانی علیه منطقه بود. چه کسی از داعش در سوریه حمایت می‌کرد و اگر این گروه تروریستی در سوریه به پیروزی می‌رسید فاجعه تاریخی در لبنان روی می‌داد؟ فقط آمریکا؟ پس عربستان چه؟ تروریست کسی است که هزاران سعودی تکفیری را به سوریه و عراق روانه کرد. این مایه افتخار ما بود که با این قاتلان توطئه گر علیه کشور و ملت خود مقابله کنیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه تروریست کسی است که هزاران لبنانی در خلیج فارس را به گروگان گرفته و هر روز به این وسیله لبنان را تهدید می‌کند، ادامه داد: استعفای هیچ وزیر لبنانی در موضع عربستان تغییری ایجاد نخواهد کرد چرا که مشکل این کشور با کسانی است که طرح‌هایش را نقش بر آب کرده‌اند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مشکل عربستان واضح و با کسانی است که از سال ۲۰۰۵ به بعد از تبدیل لبنان به یکی از امارات و شیخ نشین های عربستان ممانعت کردند. مشکل عربستان با کسانی است که با معامله قرن مخالفت می‌کنند و در به شکست کشاندن طرح‌های این کشور در سوریه و عراق سهیم بوده‌اند.

نظر شما