شناسهٔ خبر: 51788494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده پارلمان لبنان:

«میقاتی» علیرغم امتیازاتی که به سعودی داد، چیزی عایدش نشد

نماینده پارلمان لبنان در سخنانی تصریح کرد: «میقاتی» امتیازات زیادی به عربستان سعودی داد، اما در نهایت چیزی جز چند تماس معدود از سوی آن‌ها عایدش نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «حسن فضل الله» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان سخنانی را در خصوص اقدامات میقاتی برای جلب رضایت عربستان، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، حسن فضل الله در این زمینه تصریح کرد: «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان امتیازات زیادی به عربستان سعودی داد، اما در نهایت چیزی جز چند تماس معدود از سوی آن‌ها عایدش نشد.

وی یادآور شد: از نخست وزیر لبنان انتظار داشتیم که برای حفظ کرامت وطن خود به پا خیزد و به توهین‌های عربستان به لبنانی‌ها پاسخ دهد. این شخصیت لبنانی خطاب به میقاتی گفت: هرچقدر هم که به عربستان امتیاز بدهی و آبروی خود را ببری، عربستان از شما راضی نخواهد شد.

پیش از این نیز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان سخنانی را در خصوص روابط و مناسبات این کشور با عربستان سعودی مطرح کرد. وی گفت: لبنان به دنبال برقراری بهترین روابط با کشور‌های عربی است.

رئیس جمهور لبنان اظهار داشت: لبنان خواستار برقراری بهترین روابط با اعراب به ویژه با عربستان سعودی است. در عین حال، ما معتقدیم که چنین اهتمامی باید دو طرفه باشد.

میشل عون در ادامه سخنانش در این زمینه همچنین عنوان کرد: هرگونه روابط لبنان با دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های عربی باید منافع و مصالح بیروت را تأمین کند. این سخنان پس از آن مطرح شد که سید حسن نصرالله شب گذشته به مواضع خصمانه ملک سلمان در خصوص لزوم مقابله دولت لبنان با حزب الله، واکنش نشان داده بود.

گفتنی است، عربستان سعودی چند ماهی است که به بهانه اظهارنظر «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان در انتقاد از جنگ یمن، روابط خود با این کشور را قطع کرده است. پس از استعفای قرداحی نیز سعودی‌ها حاضر نشده اند روابط خود در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با لبنان را از سر گیرند.

نظر شما