شناسهٔ خبر: 51703391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

اخبار خوبی از AFC می‌رسد - مردم سالاری آنلاين

وزیر ورزش و جوانان گفت: حسن نیت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده‌ایم و آنها از ما استانداردهایی را می‌خواهند که در حال انجام آن هستیم، تلاشمان را انجام می‌دهیم و به زودی اخبار خوبی به ما خواهد رسید؛ این تکالیف که از ما خواسته شده است مربوط به امروز نیست.

صاحب‌خبر - وزیر ورزش و جوانان گفت: حسن نیت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده‌ایم و آنها از ما استانداردهایی را می‌خواهند که در حال انجام آن هستیم، تلاشمان را انجام می‌دهیم و به زودی اخبار خوبی به ما خواهد رسید؛ این تکالیف که از ما خواسته شده است مربوط به امروز نیست.
به گزارش ایرنا، «حمید سجادی» امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از سایت تیراندازی با کمان درباره شایعه حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: خودتان گفتید شایعه! این یک شایعه است و همه باید کمک کنیم تا انتخابات به صورت شایسته برگزار شود.
وی افزود: در حال بررسی شرایط پرسپولیس هستیم، با مشورت سرپرست باشگاه پرسپولیس کار را پیش می‌بریم، ‌ هیات مدیره قرار بود هفته گذشته تقویت شود و بعد هیات مدیره به عنوان مرکز مشورتی تصمیم بگیرد تا سرپرستی ادامه پیدا کند یا مدیرعامل جدید معرفی شود.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من هر روز با سرپرست باشگاه پرسپولیس در ارتباط هستم و دو شب پیش جلسه مفصلی را با وی برگزار کردم. با هماهنگی او کارها را پیش می بریم. پرسپولیس مشکلی ندارد.

سجادی تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود استانداردها رعایت شده و یکسری مستندات تهیه شود. این کار بسیار سنگین بود و در ۵ روز در فدراسیون، باشگاه استقلال، پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم. باید دو تشکر ویژه انجام دهم؛ اول از وزیر امور خارجه که کمک زیادی به ما کرد و در این باره حتما توضیح خواهم داد و بعد از وزیر اقتصاد که زحمات زیادی کشید و بحث مالکیت مشترک را حل کرد.
وی اعلام کرد: دو وزارتخانه عضو مجمع و مالک پرسپولیس و استقلال شدند، در روزهای آغازین کار، خبر محرمانه‌ای به من دادند که وضعیت پرسپولیس و استقلال بحرانی است و شرایط خوبی ندارند، به خصوص پرسپولیس که به دلیل بدهی‌هایی که داشت شرایطش خاص بود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: این خبر را به عنوان خبر نگران کننده با خودم همراه داشتم اما آن را جلوه نمی‌دادم و آبروداری کردم. مهلت ۳ ماهه ای گرفته شد که به اشتباه در این مهلت عنوان شد ما استانداردها را گرفتیم اما این مهلت ۳ ماهه برای حل مشکلات بود. بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه از سوی AFC خیلی شرط لازمه‌ای نبود و جزو شرط‌های درجه دو و سه به شمار می‌آمد. پیشنهاد شده بود که اگر این دو باشگاه خصوصی‌سازی شوند، بهتر است. می‌گویند اگر دولتی باشند ممکن است ما الزاماتی تعیین کنیم و در شرایط دولتی انجام آن ممکن نباشد. از سال‌های قبل پیشنهاد بوده که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند نه اینکه AFC دستور داده باشد، خیر، ما به خاطر خیر و صلاح این دو باشگاه خودمان تصمیم گرفتیم یعنی در نظام و کشور تصمیم گرفته شد که این دو باشگاه به سمت خصوصی شدن بروند و من هم در ادامه کار به این مسیر اضافه شده‌ام.

سجادی اظهار داشت: من با فدراسیون فوتبال هماهنگ کردم تا به خواسته‌های ای اف سی نزدیک شود، نزدیک به ۶۰۰ صفحه در این ۵ روز تهیه و آپلود شد، این کار واقعا سنگین بود. برای استقلال هم بیشتر از ۵۰۰ صفحه تهیه شد. من جا دارد از مدیریت استقلال و پرسپولیس تشکر کنم.
وی گفت: مردم به وزارت خانه، فدراسیون فوتبال و این دو باشگاه اعتماد کنند. همه این اتفاقات در ۵ روز انجام شد. با یک کار شبانه روزی این کارها انجام شد. با صدری و آجورلو صحبت کنید تا ببینید در این ۵ روز چه گذشت تا خیال مردم راحت شد. یکسری در فضای مجازی همیشه زرد صحبت می کنند و سعی می کنند که امید را در مردم ضعیف کنند.
وزیر ورزش گفت: حسن نیت خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده‌ایم و آنها از ما استانداردهای را می‌خواهند که در حال انجام آن هستیم، تلاشمان را انجام می‌دهیم و به زودی اخبار خوبی به ما خواهد رسید، من تاکید می‌کنم این تکالیف که از ما خواسته شده است مربوط به امروز نیست، از سال ۲۰۱۶ از ما خواسته شده است، نمی‌دانم چرا می‌گفتند در دولت جدید کم کاری شده و اقدامی صورت نگرفته است.

نظر شما