شناسهٔ خبر: 51670346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محمودیان: بیشتر صادرات صنایع دستی چمدانی است

معاون صنایع دستی کشور گفت: صنایع دستی ما بیشتر در قالب صادرات چمدانی انجام و توسط گردشگران به یادگار برده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه امروز در موزه فرش ایران برگزار شد. 

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور در این نشست با اشاره به تأثیرات منفی کرونا بر صنایع دستی گفت: اگر به کرونا نمیخوردیم از خانه ایرانی رونمایی می کردیم که بیش از ۷۵ درصد بخش فروش و تولید صنایع مورد نیازخانه ایرانی را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: درخواست هایی از سوی فعالان صنایع دستی داریم که نیازمند اطلاعات درست از بازار و اقتصاد هنر کشورهای مختلف است که از طریق تجار و بازرگانان فعال میسر خواهد شد. امیدواریم بتوانیم با حوزه الکترونیک ارتباط برقرار کنیم.

محمودیان با بیان اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی افراد خاص را جذب می کند، گفت: از این رو شناسایی صاحبان گالری ها و مراکزی که می‌توانند خواستار صنایع دستی نفیس باشند کمک کننده خواهد بود.

معاون صنایع دستی در ادامه زنان فعال را یکی از نقاط قوت در حوزه صنایع دستی دانست و تصریح کرد: در این راستا خانه های خلاق می‌توانند در حوزه هنرهای سنتی ورود کرده و خلاقیت را به این حوزه وارد کنند. شناسایی کسانی که به هنر شرق و صنایع‌دستی علاقه مند هستند می‌تواند به ما کمک کند.

 وی افزود: صنایع دستی ما بیشتر در قالب صادرات چمدانی انجام و توسط گردشگران به یادگار برده می‌شود. 

محمودیان با اشاره به آخرین گزارش اکونومیست گفت: بر اساس پیش‌بینی ها، چین بیش از ۸۶ درصد کالاهای تزئینی درخت کریسمس را از آن خود می‌کند، این در حالی است که ما می‌توانیم در این حوزه پیش قدم باشیم که این امر با همکاری رایزنان اقتصادی میسر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما