شناسهٔ خبر: 5163565 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ اعزام ۱۰۰ مبلغ به مناسبت عید مبعث به هرمزگان، تجلیل از رابطان اعتکاف در جاسک و برگزاری گفتمان دینی با موضوع احترام به والدین در دبستان پسرانه شهید حقانی بندرخمیر از جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: 100 مبلغ به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام (ص) به مساجد ،هیئات مذهبی، ادارات استان اعزام شدند.

 

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد گفت: این روحانیان، به تبیین اهداف بعثت حضرت رسول اکرم (ص)، ویژگی‌های اخلاقی ایشان، ترویج اخلاق حسنه نبوی و پاسخ‌گویی به احکام و شبهات شرعی خواهند پرداخت.


وی افزود: مبلغان عهده دار رسالتی هستند که با اقتدا به سیره پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) خود را متعهد می دانند که زشتی ها و ناهنجاری های فردی و اجتماعی را ترمیم و اصلاح کنند و زیبایی ها و هنجارها را به مردم معرفی کنند و در افق بالاتری بشریت را به جامعه ای سالم و برتر راهنمایی کنند.


معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، 100 مبلغ در روز عید مبعث به سراسر استان اعزام شدند.


تجلیل از رابطین اعتکاف در جاسک

به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان رابطین اعتکاف تجلیل شد.


حجت الاسلام حمید غلام پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در حاشیه برگزاری این مراسم در خصوص لزوم همکاری در امور فرهنگی گفت: ارائه خدمات به معتکفین و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی مناسب در مساجد، نقش مهمی در بهره مندی افراد از مراسم روح‎بخش اعتکاف داشته و تلاش در ایجاد مقدمات لازم می تواند منشأ برکات بسیاری برای جامعه اسلامی باشد و قلب های مومنان را به خدا نزدیک تر کند.


وی افزود: باید برای جوانان برنامه ریزی کرد، آنها را به سوی معنویات سوق داد و محیطی را فراهم آورد که بتوان حداکثر استفاده را از آن برد، جوانان امانت های الهی و آینده سازان کشور هستند.


رییس تبلیغات اسلامی جاسک تصریح کرد : فرصتی که امروز برای مجریان مراسم اعتکاف و دیگر مراسمات مذهبی و معنوی ایجاد شده است به برکت نظام جمهوری اسلامی ، امام راحل (ره) و خون شهدا است.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع احترام به والدین در دبستان پسرانه شهید حقانی بندرخمیر

گفتمان دینی با موضوع احترام به والدین با حضور مدیر مدرسه شهید حقانی در شهرستان بندرخمیر برگزار شد.

 

طلعت الهی فر مدیرمدرسه شهید حقانی درجمع دانش آموزان ضمن اشاره به آیات قرآن و روایات و احادیث معصومین (ع) مبنی بر احترام به والدین گفت: خداوند در قرآن به احترام به والدین بسیار تاکید کرده است و حتی در سوره لقمان فرموده که اگر حتی پدر و مادر کافر باشند احترام آنها لازم است و این اهمیت احترام به والدین را به ما نمایان می‌کند.


وی افزود: احترام به پدر ومادر و پیروی از دستوراتشان بسیار حائز اهمیت است و تنها در شرایطی نباید از دستورات آنها پیروی کرد آن هم در مسأله اعتقادی از قبیل ایمان و کفر است که باید با آن ها مخالفت کرد.

 

مدیر مدرسه شهید حقانی بندرخمیر تصریح کرد: رضای خداوند در گرو رضایت والدین و خشم خداوند در گرو خشم والدین است ، خداوند در دنیا به حساب کسانی که عاق والدین می شوند می رسد ، یکی از ثمرات احترام و اکرام والدین ، بهره‌مندی از عمر پر از خیر و برکت است./851/پ203/ح

نظر شما