شناسهٔ خبر: 51577875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارگروه مانع‌زدایی توسعه صادرات ایجاد شود

استاندار مازندران با پیشنهاد اینکه کارگروه مانع‌زدایی توسعه صادرات ایجاد شود،گفت: بهترین میوه‌ها در باغ‌های مازندران می‌پوسد و باید برای حل این مشکل موانع برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تولید بیش از ۲میلیون تنی مرکبات در استان ضرورت توجه به صادرات را بیشتر می‌کند، اما هنوز گره از صادرات برداشته نشده و مشکلات و مسائل باغداران هر سال تکرار می‌شود، این درحالی‌ است که در این زمینه هر سال قبل از فصل برداشت مرکبات، وعده‌هایی در ارتباط با رفع مشکلات صادراتی داده می‌شود البته درست است وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شده اما هنوز مشکلات وجود دارد؛ در این زمینه سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران اظهار کرد: در جلسات متعددی در مجلس و دولت و به اشکال مختلف درباره این مسائل مطرح شده اما  سوال اینجاست که چرا هنوز مسائل حل نمی‌شود؟!

وی با پیشنهاد اینکه کارگروه مانع‌زدایی توسعه صادرات ایجاد شود،گفت: بهترین میوه‌ها در باغ‌های مازندران می‌پوسد و باید برای حل این مشکل موانع برداشته شود.

استاندار مازندران افزود: برای حل این مشکلات در بحث تولید مرکبات چاره کار صادرات است، که باید از سوی دولت تمهیدات لازم اندیشیده شود.

*ضرورت حل مشکلات صادرات مرکبات

حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این‌باره اظهار کرد: صادرات ما به اندازه‌ای نیست که مورد انتظار ما باشد.

وی گفت: سال گذشته قیمت پرتقال مازندران سر باغ ۷هزار تومان بوده امسال انتظار داشتیم دست‌کم بین ۷ تا۱۰هزار تومان باشد ولی کمتر از این میزان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه امکانات مناسب در زمینه صادرات اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: از سویی دیگر باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم، میزان تازه‌خوری کاهش یافته و در شب یلدا نیز شاهد کاهش تقاضا برای خرید پرتقال بودیم که کاهش قیمت در پی داشت.

این مسؤول یادآور شد: صادرات شاید نسبت به سال قبل رشد داشته ولی انتظار این است که بیشتر از این میزان باشد تا قیمت‌ها به نفع تولیدکننده بالا رود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما