شناسهٔ خبر: 51552901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روند تغییر مدیریتی در استان اصفهان سرعت گرفت/ مروری بر انتصابات اخیر در دولت سیزدهم

۱۱ مهرماه بود که هیات دولت سیدرضا مرتضوی را به عنوان استاندار اصفهان منصوب کرد. همزمان با تغییر استاندار عموم مردم و فعالان سیاسی منتظر تغییر در انتصاب مدیران استانی هستند و حالا با گذشت ۲ ماه از حضور استاندار جدید اصفهان انتصاب مدیران کل و فرمانداران با سرعت بیشتری در حال انجام است؛ در این گزارش به انتصابات اخیر استان اصفهان اشاره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ۱۱ مهرماه بود که هیات دولت سیدرضا مرتضوی را به عنوان استاندار اصفهان منصوب کرد. همزمان با تغییر استاندار عموم مردم و فعالان سیاسی منتظر تغییر در انتصاب مدیران استانی بودند تا اینکه اولین انتصاب در مسؤولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان رخ داد و محمدرضا جان‌نثاری عهده‌دار این مسؤولیت شد.

انتخاب جان‌نثاری از این جهت مهم بود که معاونت مستقیم برای انتخاب فرمانداران، معاونان و بخشداران استان در حوزه مسؤولیت این معاونت است؛ پس از آن نیز سایر معاونان استاندار منصوب شدند و روند تغییرات در مسوؤلیت‌های استان ادامه پیدا کرد.

این تغییرات از این جهت حائز اهمیت است که وضعیت مدیران فعلی مشخص می‌شود و ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز از بلاتکلیفی خارج خواهند شد، چرا که طبق روال همیشه بعد از تغییر دولت‌ها بسیاری از امور و پروژه‌ها در بلاتکلیفی سر خواهند کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مطرح گردید، ضرورت تسریع دولت و مجلس در تشکیل کابینه دولت سیزدهم بود. معظم له فرمودند: «یک توصیه‌ی لازم اینجا وجود دارد و آن این است که در تشکیل دولت ان‌شاءالله بایستی سرعت عمل به خرج داده بشود؛ یعنی شرایط کشور اقتضا نمیکند که تشکیل دولت تأخیر بیفتد. هم رئیس‌جمهور محترم در معرّفی وزرای پیشنهادی‌شان به مجلس و هم مجلس محترم در تصویب و اظهار نظر صریح در باب وزرا، ان‌شاءالله شتاب به خرج بدهند و کار را سریع پیش ببرند تا ان‌شاءالله زودتر دولت تشکیل بشود و مشغول کار بشود.»

در این گزارش به معرفی مدیران جدید منصوب شده استان اصفهان در دولت سیزدهم پرداخته شده است که در ادامه می‌خوانید.

 سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:محمدرضا جان‌نثاری

 

- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان: امیررضا نقش


- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:مهران زینلیان

 

 -سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان:مصطفی خضری

 

- سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری اصفهان: حمیدرضا رحیمی

- سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان: احسان شهیر

- سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری اصفهان: مهدی سلیمانی

-سرپرست دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان: مجید جوهری

- مشاور استاندار و سرپرست حراست استانداری: محمدحسین محسنی زاده

- سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان: احمدرضا ضیایی

- معاون استاندار و فرماندار اصفهان: محمدعلی احمدی

 

- فرماندار شهرضا: سید امیر جعفری

 

- فرماندار برخوار: محمد قربانی سینی

- فرماندار شاهین‌شهر: سیدمحمدرضا کاظمی طبا

 

-فرماندار نطنز: محمد ظریفی

 

فرماندار خوانسار: عباسعلی علیخاصی

فرماندار آران‌و‌بیدگل: علی اکبر رضایی

- سرپرست اداره کل امور مالی و اداری استانداری اصفهان: آرش امانی

- مشاور استاندار در امور فرهنگی، روحانیت و حوزه‌های علمیه: حجت‌الاسلام سیداحمد سجادی

- مشاور استاندار در امور هیات‌های مذهبی استان اصفهان: اکبر پاکزاد

- مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اصفهان: مسعود مهدویان فر

در بین ادارات کل استان نیز مدیر کل مالیات استان اصفهان منصوب شد و عباس مزیکی به عنوان مدیر کل جدید این اداره منصوب شده است.

همچنین وضعیت روسای دانشگاه‌های اصفهان نیز معلوم شد و حسین هرسیج به عنوان سرپرست دانشگاه اصفهان، سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان و شاهین شیرانی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان منصوب شدند.

لزوم به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر انتصابات

با سرعت گرفتن انتصاب مدیران در استان اصفهان مردم منتظر هستند تا وضعیت ابقا یا تغییر سایر مدیران نیز مشخص شود و کارهای با سرعت بیشتری پیگیری شود چرا که امروز، شرایط کشور ویژه به شمار می‌رود و به دلیل سوءمدیریت‌های گذشته انباشتی از مشکلات پیش روی کشور قرار دارد اما مردم امیدوار به اقدامات و رویکردهای دولت سیزدهم هستند.

آنچه در انتصاب مدیران استان اهمیت دارد توجه به شاخص‌هایی است که رهبر انقلاب در خصوص دولت بیان فرمودند و از جمله آن‌ها توجه به جوانگرایی بود، ایشان در همین زمینه فرمودند:«جوان‌گرایی در بدنه و بخش‌های میانی دولت موجب خواهد شد احساس انسداد در کشور از بین برود و همچنین ذخیره ارزشمندی برای مدیران ارشد و مجرب آینده فراهم خواهد کرد.»

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/

نظر شما