شناسهٔ خبر: 51521668 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ماجرای بازیکن غیر مجاز در لیگ برتر فوتسال چیست؟

یکی از باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر فوتسال متهم به استفاده از بازیکن غیر مجاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران ، اواسط آبان ماه بود که تیم فوتسال مس سونگون خبر داد که راموس داسیلوا بازیکن برزیلی را جذب کرده و قرار شد از این بازیکن در مسابقات لیگ برتر تا انتهای فصل استفاده کند. این اتفاق به دنبال تصمیم اعضای هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال مبنی بر صدور مجوز جذب بازیکن و مربی خارجی رخ داد. این در حالی است که سرپرست سازمان لیگ فوتسال در آن مقطع در گفت وگو با خبرنگار ما اعلام کرد که هنوز مصوبه هیئت رئیسه به صورت کتبی در اختیار این سازمان قرار نگرفته است و به همین خاطر مجوز بازی داسیلوا صادر نشده است.

از نکات جالب توجه این موضوع می‌توان به این نکته اشاره کرد که داسیلوا بازیکن برزیلی تیم فوتسال مس سونگون در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر برابر راگای تهران به میدان رفت و موفق شد برای نخستین بار با پیراهن مس گلزنی کند. حال استفاده از این بازیکن در چند روز گذشته مورد اعتراض چند باشگاه لیگ برتری از جمله راگای تهران قرار گرفته است، زیرا این باشگاه اعتقاد دارد که کارت بازی راموس داسیلوا به صورت غیر قانونی صادر شده است و به همین دلیل نتایج تیم مس سونگون باید تغییر کند.

تیم فوتسال راگای تهران علیه مس و بازیکن برزیلی مس سونگون شکایت کرده است و این باشگاه به عنوان اولین تیم شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه داده است، اما در این راه با مشکلاتی مواجه شده اند.

15338590_303

راگا به عنوان اولین باشگاه از بازیکن مس سونگون شکایت کرد

علیرضا ترکمان سرپرست تیم فوتسال راگای تهران در گفت وگو با خبرنگار درباره شکایت از باشگاه مس سونگون در خصوص استفاده غیر قانونی از بازیکن برزیلی این تیم اظهار داشت: من بعد از بازی با مس سونگون با نماینده بازی صحبت کردم و به او گفتم که مس سونگون حق اجازه استفاده از بازیکن برزیلی را نداشت و به صورت غیر قانونی از او استفاده کرده است. بعد از این موضوع ما شکایت خودمان را با سازمان لیگ فوتسال و هیئت فوتبال تهران در جریان گذاشتیم تا آن‌ها به عنوان مرجع قانونی پیگیر این موضوع باشند. اولین باشگاهی که از داسیلوا شکایت کرد، راگای تهران بود و بعد از آن باشگاه فردوس قم شکایت خود را به سازمان لیگ فرستاد.

باید قبل از ارسال پرونده به کمیته انضباطی مبلغی پرداخت می‌کردیم

سرپرست تیم فوتسال راگای تهران افزود: متاسفانه مسئولان هیئت فوتبال تهران به ما اعلام کردند که باید شکایت خودمان را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کردیم. همچنین قبل از ارسال پرونده باید مبلغی هم واریز می‌کردیم تا شکایت ما مورد بررسی قرار می‌گرفت.

هیات فوتبال هیچ حرفی راجع به واریز مبلغ به ما نزد

ترکمان ادامه داد: این در حالی است که نه هیئت فوتبال تهران و نه سازمان لیگ فوتسال صحبتی راجع به واریز مبلغ با ما انجام نداده بودند. به هر حال مسئولان سازمان لیگ فوتسال به ما اعلام کردند که پیگیر این پرونده خواهند بود. در صحبت‌هایی که من با مسئولان سازمان لیگ انجام دادم هیچ حرفی درباره اینکه پرونده شکایت خودمان را به کمیته انضباطی برده و مبلغی هم پرداخت کنیم به میان نیامد.

۴۰۰ هزار تومان باید به کمیته انضباطی پرداخت کنیم

سرپرست تیم فوتسال راگای تهران درباره اینکه مبلغ واریزی شده چقدر باید باشد بیان داشت: باید ۴۰۰ هزار تومان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واریز می‌کردیم تا کمتیه انضباطی پرونده شکایت ما را مورد بررسی قرار می‌داد. با توجه به اینکه ما این مبلغ را فعلا پرداخت نکردیم بعید می‌دانم پرونده شکایت ما مورد بررسی قرار بگیرد. در هر صورت این کوتاهی از سوی هیئت فوتبال تهران بوده است، زیرا آن‌ها به ما حرفی راجع به واریز مبلغ نزده بودند.

تا آخرین روز پیگیر شکایت تیممان هستیم

ترکمان بیان کرد: الان کمیته انضباطی هر رایی که بخواهد صادر کند ابتدا آن را به هیئت فوتبال استان می‌فرستد و بعد از آن هیئت فوتبال رای را در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهد. قطعا اگر هیئت فوتبال به ما می‌گفت که باید مبلغی را واریز کنیم ما این کار را انجام می‌دادیم. در هر صورت ما تا آخرین روز پیگیر این موضوع هستیم و برای گرفتن حق تیممان تلاش خواهیم کرد.

سرپرست تیم فوتسال راگای تهران درباره قدرتی که برخی از باشگاه‌های لیگ برتری دارند گفت: تیم‌هایی مثل گیتی پسند و مس سونگون از ساختار قدرتمندی برخوردار هستند و با نفوذی که دارند بهتر می‌توانند به نتیجه برسند. این در حالی است که تیم‌هایی مثل راگا که تازه ۲ سال است در لیگ برتر حضور دارد از قدرت چندان زیادی برخوردار نیست. به هر حال اگر قرار باشد امتیاز بازی فردوس قم برگردد، باید امتیاز تیم ما هم به ما برسد، زیرا راگا اولین باشگاهی بود که نسبت به استفاده از بازیکن غیر قانونی مس سونگون اعتراض کرد. تیمی بودیم اعتراض کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما