شناسهٔ خبر: 51484882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاروان حامل تجهیزات نظامی لجستیک آمریکا از عراق وارد سوریه شد

کاروانی حامل 27 کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک ارتش آمریکا امروز از گذرگاهی غیرقانونی در مرز منطقه کردستان عراق وارد سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش آمریکا امروز یکشنبه کاروانی حامل مواد و تجهیزات لجستیک را از گذرگاه غیرقانونی الولید وارد سوریه کرد و به پایگاه نظامی خود در استان الحسکه فرستاد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه(سانا)، کاروانی مرکب از ۲۷ خودرو از جمله کامیون‌های کانتینردار و یخچال دار و چند تانکر متعلق به نظامیان آمریکایی امروز از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با کردستان عراق وارد سوریه شد.

به گفته منابع محلی چند خودروی متعلق به گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز این کاروان را تا رسیدن به پایگاه غیرقانونی آمریکا در استان الحسکه همراهی می‌کرد.

ارتش آمریکا دیروز شنبه هم کاروانی از تانکرهای حامل نفت سوریه را از منطقه شرق این کشور به سرقت برده بود از طریق گذرگاه الولید به سمت خاک عراق انتقال داد.

این در حالی است که سوریه، حضور اشغالگران آمریکایی در خاک خود را غیر قانونی می‌داند و بارها تأکید کرده است که به آن پایان خواهد داد. ساکنان مناطق اشغال آمریکا هم بارها دست به اعتراض و تظاهرات زده‌اند.

 آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع طبیعی این کشور، پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

انتهای پیام/.

نظر شما