شناسهٔ خبر: 51422895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درگیری اهالی دو روستا در سوریه با نظامیان آمریکایی

اهالی دو روستا به کمک ارتش سوریه آمده و کاروان ارتش آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهالی دو روستای «الدمخیه» و «ابوذویل» در اطراف شهر قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (پنج شنبه) به کمک نیروهای ارتش در یک مقر ایست و بازرسی آمدند که جلوی عبور چند خودروی ارتش آمریکا را گرفته بودند.

به نوشته خبرگزاری سانا، اهالی وقتی متوجه شدند که نیروهای ارتش سوریه جلوی عبور پنج خودروی ارتش آمریکا و یک خودروی شبه‌نظامیان کُرد را گرفته‌اند وارد صحنه شده و با پرتاب سنگ سرانجام نظامیان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند. اهالی در این تجمع همچنین شعارهایی علیه اشغالگری آمریکا دادند.

حضور اشغالگرانه نظامیان آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه همواره محل اعتراض اهالی بوده و بارها موجب بروز تنش و درگیری میان مردم منطقه با نظامیان آمریکایی شده است. در تاریخ ۲۱ آذر ماه نیز اهالی شهرک المتینیه در جنوب شرق القامشلی مانع ورود کاروان خودروهای نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در نزدیکی این روستا شدند و آن‌ را مجبور به عقب‌ نشینی کردند.

دیروز نیز مردم روستای «تل الدهب» در جنوب قامشلی جلوی پنج خودروی ارتش آمریکا را گرفته و نظامیان این کشور را مجبور به بازگشت کردند. 

در تاریخ ۱۶ آذرماه نیز منابع محلی گفتند که تروریستهای آمریکایی قصد داشتند از قامشلی به روستای «الصالحیه» بروند، ولی نیروهای سوری، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی و تغییر مسیر کردند.

دولت سوریه حضور ارتش آمریکا را اشغالگری و نقض حاکمیت خود می‌داند. حضور ارتش آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که دیگر خبری از خلافت ادعایی داعش نیست.

انتهای پیام/ص

نظر شما