شناسهٔ خبر: 51355481 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام آخرین رده بندی فیفا به تعویق افتاد/ ایران همچنان در رتبه ۲۱ جهان

اعلام آخرین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تعویق افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود آخرین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ روز پنجشنبه این هفته از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شود، اما بر اساس ادعای سایت فوتبال رنکینگز، انتشار این فهرست یک هفته به تعویق افتاده و به پنجشنبه هفته آینده (دوم دی) موکول شده است.

علت تعویق این است که فیفا منتظر پایان رقابت‌های جام ملت‌های عرب در قطر و اتمام مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جنوب شرق آسیا در سنگاپور است.

همچنین بر اساس پیش بینی این سایت تیم ملی فوتبال ایران که در رده بندی ماه نوامبر فدراسیون جهانی فوتبال در جایگاه ۲۱ جهان قرار گرفت، در رده بندی ماه دسامبر هم که آخرین رده بندی سال ۲۰۲۱ خواهد بود در همین رتبه خواهد ایستاد.

مطابق هر ماه سایت فوتبال رنکینگز، براساس مدل‌های آماری و شبیه سازی اقدام به پیش بینی جایگاه تیم‌های ملی جهان می‌کند که بر این اساس شاگردان دراگان اسکوچیچ مانند ماه گذشته با ۱۵۵۷.۵۸ امتیاز در رتبه ۲۱ جهان قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، تیم ملی فوتبال کشورمان در قاره آسیا نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رتبه نخست قرار خواهد گرفت.

طبق این پیش بینی، در رده بندی ماه دسامبر، جایگاه هیچ یک از ۱۰ تیم اول فوتبال جهان نسبت به ماه قبل تغییر نخواهد کرد و تیم ملی بلژیک همچنان صدرنشین فوتبال جهان خواهد بود و تیم‌های برزیل و فرانسه در رتبه‌های دوم و سوم جای خواهند گرفت.

۱۰ تیم برتر جهان عبارتند از:

۱- بلژیک
۲- برزیل
۳- فرانسه
۴- انگلیس
۵- آرژانتین
۶- ایتالیا
۷- اسپانیا
۸- پرتغال
۹- دانمارک
۱۰- هلند
۵ تیم برتر آسیا نیز عبارتند از:
۱- ایران
۲- ژاپن
۳- کره جنوبی
۴- استرالیا
۵- عربستان

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما