شناسهٔ خبر: 51298907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

طلاب در مقابله با کرونا صحنه های زیبایی از ایثار را خلق کردند

کرج- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: طلاب و روحانیون در هر برهه ای از زمان که کشور و مردم نیاز داشته اند به یاری آنان شتافته و در مقابله با کرونا هم این قشر صحنه های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را خلق کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین علیمراد یوسفی شامگاه پنجشنبه  در آستانه ولادت حضرت زینب کبری (س) در همایش  تجلیل از روحانیون جهادی که در مقابله با شیوع ویروس کرونا به کادر درمانی کمک و همیاری کردند، افزود:طلاب و روحانیون در هر برهه ای از زمان که کشور و مردم نیاز داشته اند به یاری آنان شتافته اند ودر مقابله با کرونا هم طلاب به کمک کادر درمان شتافتند و صحنه های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را خلق کردند
وی اظهار داشت:  علما و روحانیون در تمام برهه ها همراه مردم بوده اند و مردم به آنان اعتماد دارند و  تابلوهای راهنمای جامعه هستند.

یوسفی با اشاره به جریان سازی و جریان شناسی قشر روحانیون در تمامی مقاطع کشور، افزود:خیلی از جهت گیری ها و اقدامات موثر انقلاب اسلامی از پیوند جامعه و روحانیت نشات می گیرد و خواهد گرفت، مواضع ملی کشور به نقش آفرینی روحانیون گره خورده و نقش این قشر، نقش تعیین کننده است.
وی بیان داشت: تعامل سنت و مدرنیته در کشور با نقش آفرینی این قشر به درستی انجام شده و حضور و مشارکت روحانیون در اکثر فعالیت ها و اقدامات به طور کامل مشخص و برجسته است و مایه برکات فراوانی بوده است .
وی با اشاره به نقش روحانیون در تاریخ کشور، اذعان داشت:  امروز قشر روحانیون در فعالیت های سیاسی، اداری و اجرایی کشور حضور سازنده ای دارند و این حضور باید با انجام درست وظایف تقویت شود.

یوسفی اظهار داشت:تبلیغ دین در هر دوره ای وظیفه قشر روحانیت است اما در هر جا و زمانی که امکان نهادینه کردن احکام دین است فقط تبلیغ کافی نیست بلکه نهادینه شدن احکام دین باید توسط روحانیون مورد توجه قرار داشته باشد، پیوند عمیق دین و سیاست بر عهده این قشر است.
وی گفت:امروز در انقلاب اسلامی با تدبیر امام خمینی(ره) دین و سیاست باهم عجین شده و حفظ این دستاورد وظیفه ذاتی روحانیون است.

نظر شما