شناسهٔ خبر: 51294652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دو کاروان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که دو کاروان حامل تجهیزات لجستیکی برای ارتش آمریکا در این کشور هدف حمله قرار گرفته است. این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی طی روزهای گذشته از حمله به کاروان‌های آمریکا در مرز سوریه و عراق خبر داده بودند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، عصر امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که به دو کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در مرکز و جنوب عراق حمله شده است.

صابرین نیوز خبر داد که یکی از کاروان‌ها در استان بابل (مرکز) و دیگری در استان الدیوانیه (جنوب) هدف حمله قرار گرفته‌ است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و منابع عراقی درباره تلفات جانی یا خسارت‌های مادی ناشی از این حمله گزا‌رشی منتشر نکرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی طی روزهای گذشته از حمله به کاروان‌های آمریکا در مرز سوریه و عراق خبر داده بودند.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند.

از زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند از‌این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور این فرماندهان پیروزی بر داعش، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما