شناسهٔ خبر: 51294589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمیته امداد امام(ره) در عرصه هوشمندسازی دستگاهی پیشتاز بوده است

گروه استان‌ها - فرماندار شهرستان اردستان گفت: اتفاقات خوبی در چند سال گذشته در حوزه فنآوری اطلاعات و هوشمندسازی در دستگاه‌های مختلف رقم خورده است و از این رو کمیته امداد از دستگاه‌هایی بوده که پیشتاز و پیشگام در این عرصه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اردستان  ، حمیدرضا تاملی ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح پرداخت صدقه با استفاده از RQ پرداخت سریع در کمیته امداد حضرت امام(ره) اردستان اظهار داشت: اتفاقات خوبی در چند سال گذشته در حوزه فنآوری اطلاعات و هوشمندسازی در دستگاه‌های مختلف رقم خورده است و از این رو کمیته امداد از دستگاه‌هایی بوده که پیشتاز و پیشگام در این عرصه بوده است.

وی افزود: کمیته امداد توانسته از ظرفیت هوشمندسازی اطلاعات به نحو خوبی بهره‌برداری کند و به لحاظ آماری هم قابل توجه بوده است و تنوع خدماتی که در این حوزه انجام می‌شود و همچنین ضرورت پرداختن به عدالت و گردش‌های مالی قابل توجهی که در کمیته امداد انجام می‌شود که قطعاًً این کار دغدغه درستی بوده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: اینگونه فعالیت‌ها در راستای شفاف‌سازی و هم در جهت توسعه عدالت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که باید به مجموعه کمیته امداد تبریک گفت و در چند ساله اخیر با توجه به بیماری کرونا شاهد فعالیت‌های خوبی از کمیته بودیم که این حمایت‌ها به صورت ویژه‌تری انجام شد و در جامعه نیازمندان از آن بهره‌مند شدند.

وی ابراز داشت: کمک‌ها در قالب‌ها و طرح‌های مختلف و فوق‌العاده و ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه شد و نکته مهم اینکه افزایش و رشد حمایت‌ها در بخش‌های مختلف را از سوی مردم شاهد بوده‌ایم و این در حالی بود که گروه‌هایی می‌خواستند اعتماد مردم را نسبت به کمیته امداد کم کنند اما این کمک‌ها بازتاب‌های خوبی را در بدنه‌های جامعه و گروه‌ها و در فضای مجازی هم داشته است که موجب رغبت مردم به این کمک‌ها شده است و این یادگار حضرت امام همچنان برای محرومان منشا خیر و برکت بوده و این شجره طیبه در خدمت‌رسانی به نیازمندان موفق بوده است.

380میلیون تومان صدقه در سال جاری به کمیته امداد اردستان واریز شده است

ابوالقاسم صادقی در ادامه این مراسم اظهار داشت: مردم مومن و متعهد شهرستان در هشت ماهه سال جاری باِلغ بر 380 میلیون تومان صدقه به صندوق صدقات این نهاد واریز کرده‌اند و با 12 هزار خانوار در سطح‌ شهرستان اردستان فعلاًً بیش از شش هزار و 400 صندوق صدقات در شهرستان اردستان وجود دارد که 200 مورد آن در معابر عمومی نصب شده که به صورت میانگین بیش از 70 هزار تومان واریز می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح دیگر نیاز به صندوق و مراجعه مامور به درب خانه‌ها نیست و پرداخت صدقه از طریق تلفن همراه مانند کارت به کارت انجام می‌شود و در حال حاضر دو هزار و 200 حامی ایتام و محسنین در شهرستان داریم که یک‌هزار و 850 نفر فعال هستند و وجه خودرا از طریق الکترونیکی پرداخت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد اردستان گفت: تعداد 67 یتیم و 28 محسنین تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اردستان قرار دارد و پرداخت سال جاری حامیان 48 درصد و اکرام 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که 800 میلیون تومان به شکل نقدی و 100 میلیون تومان غیرنقدی به ایتام پرداخت شده که میانگین پرداختی ماهیانه به ایتام 600 هزار تومان است و این کار با اعتمادسازی انجام شده است.

وی ابراز داشت: طرح الکترونیکی امداد هوشمند در طول دو ماه اطلاعات بیش از ‌دو هزار و 500 خانوار تحت پوشش در سامانه را فعال می‌کند و‌ به 36 مرکز فعال کشور وصل می‌شود تا استحقاق‌سنجی طرف مشخص شود و پرداخت سریع صدقه امروز همزمان در 37 شهرستان استان اصفهان که کمیته امداد دارند افتتاح می‌شود و این طرح مزایای زیادی دارد از جمله صرفه‌جویی در وقت، جلوگیری از بین رفتن پول ملی، عدم‌نیاز به مراجعه حضوری، عدم نیاز به صندوق صدقات، ارسال پیامک فوری به پرداخت‌کننده، پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار، پرداخت وجه در تمام ساعات شبانه روز و سرعت خشیدن به کمک‌رسانی به نیازمندان از مزایای این طرح است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در پایان مراسم ضمن رونمایی از این طرح از تعداد 10 نفر از پرستاران حامی و حامیان ایتام که در طول سال بیشترین پرداختی و کمک را داشته اند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/802/ی

نظر شما