شناسهٔ خبر: 51294517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

مجوز شیرین‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب دریا در چابهار صادر شد

چابهار- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندارسیستان و بلوچستان گفت: مجوز شیرین‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب دریا در چابهار با هدف کاهش مشکلات کم‌آبی و پایان جیره بندی آب صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رحمدل بامری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: شهرچابهار هم اینک بصورت جیره بندی ۲۶ هزار مترمکعب آب از آب شیرین‌کن کنارک واقع در ۵۰ کیلومتری دریافت و این سهمیه کفاف جمعیت بیش از ۱۶۰ هزار نفری شهر و حاشیه نشینی را نمی‌کند.

وی افزود: دولت طرح‌های مختلفی برای شیرین‌سازی آب دریای عمان دارد و در این باره برای کاهش مشکلات از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار بیان کرد: مسوولان حوزه امور آب وفاضلاب و اداره کل مربوطه موظف هستند هر چه سریعتر نسبت به رهاسازی فاضلاب در کوچه و رودخانه ها جلوگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه چابکی، انقلابی‌گری، مردمی و وظیفه شناسی باید سرلوحه کاری مسوولان در دولت جدید باشد، خاطرنشان کرد: برخی از مسوولان ادارات در ساعات غیر اداری در دسترس نبوده و پاسخگو نیستند، لذا مجددا اعلام می‌کنم بصورت شبانه روزی برای خدمت رسانی اقدام و برای رضایتمندی مردم نهایت تلاش‌ها را انجام دهند.

بامری تصریح کرد: متاسفانه صنف‌های مختلف به ویژه بازارمیوه چابهار دست افراد خاص و انحصاری است و سالها هر طور دلشان می خواهند قیمت را بالا می برند، نیاز است سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی ورود و با اقدامات لازم گرفتاریها و مشکلات مردم در بحث گرانی اجناس را به حداقل برسانند.د

وی ادامه داد: متاسفانه دوگانگی مدیریتی در چابهار پس از الحاق شهر به منطقه آزاد بعد از گذشت ۲ سال مرتفع نشده و همچنان فنس ها و ایست و بازرسی در گیت ورودی منطقه آزاد برقرار بوده و خدماتی از این سازمان در شهر مشهود نیست، لذا مردم انتظار دارند فنس های فیزیکی برداشته شده و به وظایف قانونی عمل کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از آمار پایین حدود ۴۵ درصدی تزریق واکسن کرونا در چابهار انتقاد کرد و افزود: همه دستگاههای اجرایی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در این‌خصوص اقدامات و همکاری لازم را انجام تا شاهد موفقیت در این زمینه باشیم و مرگ و میر به حداقل برسد.

وی بر افزایش سرانه فضای سبز، تعیین تکلیف فضاهای آموزشی تصرف شده توسط اشخاص مختلف، حل مشکلات بی آبی، تخصیص امکانات بهداشتی ودرمانی و پزشک، کنترل قیمت‌های اجاره مسکن و مقابله با سرقت‌ها در سطح شهر تاکید کرد.

مجوز شیرین‌سازی ۵۰ هزار مترمکعب آب دریا در چابهار صادر شد

نظر شما