شناسهٔ خبر: 51294500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای رویترز: تمرین نظامی آمریکا و اسرائیل برای تهدید ایران

یک مقام ارشد آمریکایی روز گذشته به رویترز گفت: انتظار می‌رود وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل پنجشنبه در واشنگتن درباره تمرین‌های نظامی برای شبیه سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی مذاکره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت که برگزاری چنین مانورهای نظامی در راستای آمادگی برای بدترین سناریو با هدف مقابله نظامی با تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی و چنانچه رهبران کشورهایشان درخواست کنند، برنامه‌ریزی شده است.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است،‌ در ادامه اظهار داشت، این گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی‌شده برای دیدار بنی گانتس از واشنگتن به دنبال برگزاری یک جلسه توجیهی در ۲۵ اکتبر توسط مقامات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون با حضور جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مجموعه کامل گزینه‌های نظامی موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، آغاز شده است.

ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز است و به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست. با این حال، این مقام ارشد آمریکایی از ارائه جزئیات در مورد تمرینات نظامی احتمالی خودداری کرد.

این مقام در ادامه ضمن ابراز امیدواری به دستیابی توافقی در مذاکرات احیای برجام در وین گفت: ما در وضعیت دشواری قرار داریم، برای این که برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت به سمت نقطه‌ای است که فراتر از منطق متعارف است.

این در حالی است که ویلیام برنز٬ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد، سی‌آی‌ای هیچ سندی در دست ندارد که حاکی از تصمیم ایران برای تبدیل برنامه هسته‌ای خود به ساخت سلاح باشد.

۳۱۱۳۱۱

نظر شما