شناسهٔ خبر: 51294425 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واکسن های سیستم بهداشتی، تقلبی نیست

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اعلام کرد هیچ یک از واکسن های مورد استفاده از سیستم بهداشتی کشور، تقلبی نیستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محسن زهرایی در گفتگو با شبکه خبر تصریح کرد: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره واکسن‌های آسترازنکای تقلبی مربوط به واکسن‌های قاچاق و خارج از سیستم بهداشتی کشورهاست.
 
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: هشدارهای سازمان بهداشت جهانی هر از چندگاهی صورت می گیرد، اما پس از هشدار اخیر، برخی شایعات در فضای مجازی مطرح و ادعا شد که موضوع به واکسن های مورد استفاده در روند واکسیناسیون عمومی ربط دارد.
 
زهرایی تصریح کرد: این درحالی است که روند انتخاب، خرید، واردات و توزیع واکسن در کشور ما کاملا با نظارت دقیق صورت می گیرد و امکان ورود واکسن تقلبی و ناشناس به این چرخه وجود ندارد.
 
وی افزود: پیش از این نیز ما بارها از طریق رسانه ملی نسبت به استفاده از واکسن های خارج از چرخه رسمی وزارت بهداشت هشدار داده ایم و بار دیگر تاکید می شود که هموطنان به هیچ وجه از واکسن های خارج از این چرخه که ادعا می شود در بازار آزاد وجود دارد استفاده نکنند.
 
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره واکسن های تولید داخل نیز تصریح کرد که همه 5 نوع واکسن درحال ساخت در ایران تحت نظارت هستند و با مطالعات دقیق تولید می شوند.
<div id="video-display-embed-code_449434" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/832064/449434?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما