شناسهٔ خبر: 51294393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین گلخانه پرورش گل‌های آپارتمانی شرق مازندران افتتاح شد

ساری- ایرنا-نخستین گلخانه تولید گل‌های لوکس آپارتمانی شرق مازندران در روستای گرجی محله بهشهر با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،این گلخانه در زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع که قابل ارتقا تا ۶۰۰ متر مربع  است با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و اشتغالزایی مستقیم برای پنج نفر افتتاح شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حاشیه افتتاح این  گلخانه به خبرنگار ایرنا گفت که عزم دولت بر حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال و حمایت از تولید و اشتغال و کارآفرینی است و در این بخش با جدیت تمام وارد عمل شده ایم و خرسندیم که شرق استان هم در بخش گل و گیاه همچون غرب استان وارد عمل شده است.

علی باقری افزود:طرح زیست بوم اشتغال از طرح های جدید برای گام دوم انقلاب است که حمایت های خوبی دارد و با منابع اعتباری مناسب بانک ها در خدمت کارآفرینان هستیم تا پشتیبان کارآفرینان باشیم و به نوعی اجرای طرح زیست بوم اشتغال گامی مهم برای ارتقای آموزش های مهارتی است .

وی با بیان اینکه شرق مازندران هم ظرفیت مناسبی برای توسعه گل و گیاه دارد، خاطر نشان کرد: توسعه همه جانبه مازندران از شرق تا غرب این استان برای ما مهم است و تلاش داریم تا در توسعه بازار داخلی و خارجی و توسعه صادرات نقش آفرین باشیم.

باقری گفت: حمایت و توسعه کارآفرینی و اشتغال از وظایف مهمی است که برعهده داریم و درواقع تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هماهنگ کننده دستگاههای اجرایی بین  کارآفرینی و بانک ها است تا از تولیدکنندگان و کارآفرینان پشتیبانی کرده و اشتغال ایجاد شود.

پرورش گیاهان زینتی در مازندران طرفداران زیادی دارد و بسیاری از مردم به صورت فردی و خانوادگی در کار تولید و پرورش گل و گیاه  از شرق تا غرب این استان فعال هستند و راه اندازی گلخانه های کوچک و بزرگ در شهرها و روستاهای مختلف این استان می تواند به رونق اقتصادی بیشتر مردم کمک کند.

مازندران به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر از شرایط اقلیمی مناسبی برخوردار است و به همین منظور از جایگاه ممتازی نیز در تولید انواع محصولات برخوردار است و صنعت گل و گیاه یکی از ظرفیت‌های بالقوه در این خطه  است که کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش درآمدهای غیرنفتی و توسعه اقتصاد کشور را به همراه دارد.

طبق آمار جهاد کشاورزی مازندران  در حال حاضر ۵۵۰ هکتار گلخانه در استان احداث و ۴هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و احداث ۸۰ هکتار گلخانه جدید دربرنامه امسال است که تا کنون ساخت و بهره برداری ۱۰ هکتار آن محقق شده است.

هم اکنون استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

نظر شما