شناسهٔ خبر: 51294256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار فارس:

ممانعت از خام فروشی محصولات معدنی هدف است

علی محمد پشوتن

استاندار فارس تاکید کرد که ممانعت از خام فروشی مواد استخراج شده از معادن این استان، به عنوان یک هدف دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه پنجشنبه ۱۸ آذر در بازدید از معدن سنگ مرمریت در شهرستان بوانات که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های شمالی فارس در مجلس و رئیس سازمان صمت استان انجام شد، با بیان اینکه سیاست ما در استان فارس جلوگیری از خام فروشی است، مطرح کرد: در موضوع معادن هدف ما جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های استخراج شده است که باید برای آن برنامه داشت.

وی با ابراز گلایه از برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر خروج مواد اولیه و خام از کشور به سایر نقاط جهان، افزود: ما در این زمینه جلسه‌ای ویژه خواهیم گرفت و برای رفع این مسئله خجالت‌آور در کنار معدن‌کاران نیز کار کارشناسی خواهیم کرد.

ممانعت از خام فروشی محصولات معدنی هدف است

ایمانیه با تاکید بر اینکه در زمینه راه دسترسی به این معدن از طریق سازمان ایمیدرو حمایت خواهیم کرد، بیان داشت: لازم است با همکاری مدیران معادن نیز صندوق مسئولیت اجتماعی تشکیل شود تا بتوان از طریق درآمدهای آن بخشی از نیازمندی‌های مردم را به ویژه در زمینه بهداشت و درمان تامین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با اشاره به پیشینه بیست ساله معدن مرمریت مورد بازدید، گفت: روش استخراج در این معدن به صورت پلکانی . با استفاده از سیم برش الماسه انجام گرفته است که در حال حاضر با ظرفیت اشتغال ۱۸۶ نفر در حال فعالیت است.

ایزدی با اشاره به اینکه معدن شایان مرمریت از ذخایر عظیم ماده معدنی در سطح کشور محسوب می‌شود، افزود: به گفته مدیران این معدن میزان استخراج سنگ از آن پس از ۲۰ سال ده درصد است که البته برداشت از این منبع به صورت مهندسی و اصولی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه عمده منابع انسانی این معدن بومی همین شهرستان هستند، افزود: هر چند مشکلاتی نظیر کرونا و متکی بودن منابع درآمدی این معدن بر صادرات نیز باعث کاهش حجم فعالیت‌های این مجموعه شده است اما با توجه به تاکید ما در زمینه جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه نیز می‌توانیم با راه‌اندازی کارخانه فرآوری سنگ‌های ساختمانی یا همکاری با کارخانه‌های فرآوری بومی این شهرستان یا استان به شکل بهتری از این منابع بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام

نظر شما