شناسهٔ خبر: 51294252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۸ دانش‌آموز قزوینی طی یک ماه اخیر به کرونا مبتلا شده اند

قزوین_ایرنا_ کارشناس بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت:  ۲۸ دانش‌آموز قزوینی طی یک ماه اخیر به کرونا مبتلا شده اند که این آمار نسبت به ماه پیش روند روند نزولی داشته است.

صاحب‌خبر -


مریم فخارزاده عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط ابتلای دانش آموزان استان قزوین ، پایین‌تر از سطح ابتلای عمومی است.

وی با بیان اینکه این آمار طی ماه های گذشته به صورت میانگین ۱۰۰ نفر بوده است، افزود: وضعیت دانش آموزان خیلی نگران کننده نیست اما با رعایت دستور العمل های بهداشتی و همچنین آموزش به مدیران،دبیران و اولیا می تواند مخاطرات ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. 

این کارشناس مربوطه ادامه داد: بازدید علوم پزشکی از مدارس به صورت هر دو هفته یکبار صورت می‌گیرد و در این بازدیدها دستورالعمل های بهداشتی نظیر نحوه استفاده از ماسک،  ورود و خروج دانش آموزان و وضعیت تهویه مدارس بررسی می شود. 
فخار زاده بابیان اینکه، برخی مدارس متخطی شناسایی شده است افزود: به مدیران مدارس هشدار و آموزش های لازم داده شده است و در صورت بروز مجدد تخلف مدارس متخطی بسته خواهد شد. 
وی با بیان اینکه، استفاده از ماسک ۸۰ درصد در بین دانش آموزان قزوینی است عنوان کرد: متاسفانه دانش‌آموزان در رعایت فاصله اجتماعی کوتاهی می‌کنند که در این خصوص نیز لازم است اولیا و مدیران خود از آموزش های لازم بهره مند شوند
این کارشناسهمچنین عنوان کرد: تعداد زیادی از مدارس استان قزوین زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری و مقابله از ویروس کرونا را ندارند که نمونه بارز آن نبود تهویه مناسب در مدارس است. 
وی همچنین عنوان کرد: چنانچه یک دانش آموز مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد از او و نزدیکانش سریعاً تست گرفته می شود و چنانچه نفر دوم به کرونا مبتلا شد کلاس تا دو هفته تعطیل خواهد شد

نظر شما