شناسهٔ خبر: 51294209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

روحانیون همواره گره‌گشای مشکلات مردم هستند

البرز - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: طلاب و روحانیون در هر برهه‌ای از زمان که کشور و مردم نیاز داشته‌اند به یاری شتافته‌اند و گره‌گشای مشکلات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌السلام و المسلمین علیمراد یوسفی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش تقدیر و تجلیل از روحانیون جهادی که در مقابله با شیوع ویروس کرونا به کادر درمانی کمک و همیاری کردند به همت بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار کرد: طلاب و روحانیون در هر برهه‌ای از زمان که کشور و مردم نیاز داشته‌اند به یاری آنان شتافته‌اند و در مقابله با کرونا هم طلاب به کمک کادر درمان شتافتند و صحنه‌های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را خلق کرده‌اند.

وی بیان کرد: علما و روحانیون در تمام برهه‌ها همراه مردم بوده‌اند و مردم به آنان اعتماد دارند و تابلوهای راهنمای جامعه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با اشاره به جریان سازی و جریان شناسی قشر روحانیون در تمامی مقاطع کشور افزود: خیلی از جهت گیری‌ها و اقدامت مؤثر انقلاب اسلامی از پیوند جامعه و روحانیت نشأت می‌گیرد و خواهد گرفت، مواضع ملی کشور به نقش آفرینی روحانیون گره خورده و نقش این قشر، نقش تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: تعامل سنت و مدرنیته در کشور با نقش آفرینی این قشر به درستی انجام شده و حضور و مشارکت روحانیون در اکثر فعالیت‌ها و اقدامات به طور کامل مشخص و برجسته بوده و مایه برکات فراوانی بوده است.

یوسفی با اشاره به نقش روحانیون در تاریخ کشور خاطرنشان کرد: امروز قشر روحانیون در فعالیت‌های سیاسی، اداری و اجرایی کشور حضور سازنده‌ای دارند و این حضور باید با انجام درست وظایف تقویت شود.

وی اظهار کرد: تبلیغ دین در هر دوره‌ای وظیفه قشر روحانیت است اما در هر جا و زمانی که امکان نهادینه کردن احکام دین است فقط تبلیغ کافی نیست بلکه نهادینه شدن احکام دین باید توسط روحانیون مورد توجه قرار داشته باشد، پیوند عمیق دین و سیاست بر عهده این قشر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز متذکر شد: امروز در انقلاب اسلامی با تدبیر امام خمینی (ره) دین و سیاست با هم عجین شده و حفظ این دستاورد وظیفه ذاتی روحانیون است.

نظر شما