شناسهٔ خبر: 51294124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نماینده اتحادیه اروپا: اعضای برجام حس تازه‌ای برای احیای مفاد این توافق دارند

دیدگاههای مختلفی در خصوص روند مذاکرات وجود دارد و «ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاهها به یکدیگر تلاش می‌کنیم.» وی مهم‌ترین فاکتور در مذاکرات راغلبه بر اختلافات دانست.

صاحب‌خبر -

نماینده اتحادیه اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام گفت که تمام طرف‌ها حس تازه‌ای برای احیای مفاد این توافق دارند.

به گزارش ایرنا، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه ها گفت: چیزی که امروز صبح احساس کردم این بود که همه هیاتها حس تازه‌ای در جهت نیاز به کار و دستیابی به توافق بر سر احیای مفاد برجام داشتند.

وی عنوان کرد که دیدگاههای مختلفی در خصوص روند مذاکرات وجود دارد و «ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاهها به یکدیگر تلاش می‌کنیم.» وی مهم‌ترین فاکتور در مذاکرات راغلبه بر اختلافات دانست.

مورا به دلیل سرمای هوا در وین و بارش برف این‌بار در چادر خبرنگاران حاضر شد و با نمایندگان رسانه‌ها صحبت کرد.
پیشتر «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روس در توئیتی نشست امروز را سازنده توصیف کرد و افزود: شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد.

نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد و مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی ایران در سطوم مختلف ادامه یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما