شناسهٔ خبر: 51294059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا در قاره پیر؛ اروپا در مرز ۱.۵ میلیون فوتی

تهران - ایرنا - حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار فوتی ناشی از کرونا پس از گذشت نزدیک به دو سال از شیوع این همه‌گیری در جهان ثبت شده و اروپا این روزها شاهد روند صعودی موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری است و بیش از یک سوم فوتی‌های جهان به این قاره اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای ورلدومترز، در مجموع تاکنون مرگ بیش از یک میلیون و ۴۴۹ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده و ۱۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر تعداد مواردی بوده که در ۲۴ ساعت گذشته در اروپا ثبت شده است. با این تعداد مجموع مبتلایان به بیش از ۷۶ میلیون و ۸۲۷ هزار نفر رسید.

در میان کشورهای اروپایی، انگلیس، روسیه، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، اوکراین، هلند و جمهوری چک بیشترین موارد ابتلا را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین موارد عمده فوتی‌ها در اروپا با بیش از ۲۸۶ هزار نفر مربوط به روسیه است که در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۳۰ هزار و ۲۰۹ نفر ثبت و مرگ ۱۱۸۱ نفر هم گزارش شده است.

پس از روسیه، انگلیس با ۱۴۵ هزار و ۹۸۷ مورد، ایتالیا با ۱۳۴ هزار و ۴۷۲ و فرانسه با ۱۲۰ هزار و ۳۲  مورد فوتی کشورهایی با بیشترین تلفات ناشی از کرونا را شامل می‌شوند.

اما در این میان و در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۲ مورد جدید فوتی در لهستان و ۴۶۵ مورد مرگ دیگر در اوکراین ثبت شده است. شمار فوتی ها در آلمان، انگلیس و فرانسه هم نگران کننده است.

موارد جدید ابتلا به کووید–۱۹ بار دیگر در کشورهای اروپایی رو به افزایش است. به عنوان نمونه، نروژ روز گذشته بیش از ۵ هزار مورد ابتلا ثبت کرده که از ابتدای شروع کرونا تاکنون بی‌سابقه بود.

به همین سبب، هر کشور با رویکرد خاص خود به مقابله با این شیوع پرداخته است. نگرانی ها در مورد سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون نیز بسیاری از کشورهای اروپایی را به محدود کردن مسافرت ها سوق داده است.

سازمان جهانی بهداشت در ماه گذشته میلادی هشدار داد که اروپا و آسیای میانه ممکن است تا ۱ مارس (۱۰ اسفند) با ۷۰۰ هزار مورد جدید مرگ و میر کرونایی دست و پنجه نرم کنند.

نظر شما