شناسهٔ خبر: 51293761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رهبر حماس در گفت‌وگو با آنا:

مصونیت دادن دادگاه هلند به گانتز، اشغالگران را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر تشویق می‌کند

یکی از رهبران حماس گفت: مصونیت دادن به رهبران جنایتکار صهیونیست، اشغالگران را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه ملت فلسطین تشویق می‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه جهان خبرگزاری آنا - مجتبی اسماعیلی، پس از آنکه دادگاهی در هلند درخواست اسماعیل الزیاده، شهروند فلسطینی را در زمینه محکومیت بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌دلیل صدور دستور کشتار فلسطینی‌ها در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ رد کرد، دادگاه تجدیدنظر هلند نیز تصمیم مشابهی گرفت.

دادگاه تجدیدنظر در هلند روز سه‌شنبه پس از آنکه انتظار می‌رفت گانتز را به اتهام جنایت جنگی محکوم کند، مدعی شد وی را نمی‌توان مسئول کشتار فلسطینی‌ها در حمله هوایی اسرائیل به غزه دانست.

الزیاده در سال ۲۰۱۸ شکایت مدنی به دادگاهی در هلند ارائه کرد و خواستار پرداخت غرامت برای کشته شدن ۶ عضو خانواده خود در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ در غزه شد. سال گذشته دادگاهی در هلند اعلام کرد صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و این شهروند هلندی تبار در ماه سپتامبر به این تصمیم اعتراض کرد.

طبق قوانین بین‌المللی، مقام‌های قضایی در کشورهایی که صلاحیت جهانی برای صدور حکم جرائم جدی مانند جنایت جنگی و شکنجه دارند، می‌توانند این جنایت‌ها را بدون توجه به مکان ارتکاب جرم، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

گانتز در سال ۲۰۱۴ رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بود. در شکایت شهروند فلسطینی آمده است: گانتز مسئول بمباران منزل خانواده الزیاده در اردوگاه آوارگان البریج در غزه و قتل ۶ عضو خانواده‌اش است. یکی از مهمانان حاضر در محل نیز در این حمله هوایی کشته شد.

سیاست دوگانه غرب درقبال جان‌باختگان فلسطینی

اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیای گروه جهان خبرگزاری آنا گفت: اقدام دادگاه تجدیدنظر لاهه که با درخواست الزیاده، از ساکنان البریج در مرکز نوار غزه مخالفت کرد و حکم به جنایت جنگی بنی گانتز، فردی که در جنگ سال ۲۰۱۴ رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بود، به‌مثابه ازبین رفتن عدالت جهانی، ناقض قوانین بین‌المللی و مبانی حقوق بشر و بیانگر سیاستی دوگانه در برخورد با جان‌باختگان فلسطینی است.

روزی خواهد رسید که رهبران رژیم اشغالگر به‌خاطر جنایت‌های جنگی پاسخگو خواهند بود

وی افزود: مصونیت دادن به گانتز جنایتکار و شرور و رهبران جنایتکار صهیونیست، اشغالگران را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه ملت فلسطین تشویق می‌کند.

مصونیت دادن دادگاه هلند به گانتز، اشغالگران را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر تشویق می‌کند اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس

این رهبر حماس عنوان کرد: فرار گانتز و رهبران صهیونیستی از مجازات بین‌المللی، به معنای از دست رفتن حق قربانیان فلسطینی برای تحت تعقیب قرار دادن رهبران جنایتکارشان نیست و روزی خواهد رسید که رهبران رژیم اشغالگر به‌خاطر جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت پاسخگو خواهند بود.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما