شناسهٔ خبر: 51293529 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساخت مستند حیات وحش با گوشی موبایل

شرکت کره‌ای سازنده تلفن‌های همراه و شبکه دیسکاوری در حال ساخت مستند حیات وحش با استفاده از گوشی موبایل با نام «چشم در چشم با ببر» هستند. مدیریت این مستند را عکاس معروف حیات وحش «یاشان نارایان» بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیجیاتو، این فیلم کوتاه در پارک ملی «Ranthambore» از ببرهای رو به انقراض ثبت و ضبط می‌شود. این پروژه برای آگاهی بخشی در مورد جنگل زدایی، شکار غیر قانونی غذاهای ببرها که منجر به کاهش جمعیت آن‌ها می‌شود، صورت گرفته است. این مستند به حمایت از پروژه C.A.T که سازمان WWF و دیسکاوری آغاز کرده بودند، ادامه می‌دهد. این پروژه‌های بزرگ اکنون ۶ میلیون هکتار از زیستگاه‌های محافظت شده در سراسر هند، بوتان و روسیه را شامل می‌شود.

کارگردان فیلم‌های مستند ویکرام سینگ که جوایز متعددی برده نیز به یاشان نارایان در این کار پیوسته است. این دو، عکس‌ها و فیلم‌های مختلفی با استفاده از دوربین گالکسی S21 اولترا ثبت کرده‌اند.

رونمایی از گوشی پرچمدار سامسونگ: گلکسی S21 با دوربین سوپرزوم 10X و قیمت پایه ۲۰۰ دلار پایین‌تر

در یکی از ویدیوها تمساحی با استفاده از لنز تله ۱۰x ثبت شده است. تیم مستندسازی برای مقابله با شرایط نوری مختلف از حالت پرو در گوشی بهره برده و تصاویر زیبایی را شکار کرده است. همچنین در مواجه با یک ببر موفق شدند یک ویدیوی ۸K از آن ضبط کنند و همزمان چندین عکس مختلف ثبت کنند.

ویکرام سینگ می‌گوید: «با به تصویر کشیدن زیبایی و قدرت این حیوانات، به مردم در تجربه ملموس از ببرها کمک می‌کنم. تصاویر و ویدیوهای ببرها در طبیعت به آموزش و جذب مخاطبان جهانی کمک می‌کند.» او در ادامه می‌گوید همه ما باید در کنار هم کار کنیم تا این گربه‌های بزرگ به زندگی خود در طبیعت ادامه دهند.

گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی به بحث داغ این روزها تبدیل شده و شاید اگر انسان‌ها تغییری در رفتار خود ایجاد نکنند، منابعی برای نسل‌های آینده وجود نداشته باشد و زمین کاملا خشک و بی‌آب شود.

نظر شما