شناسهٔ خبر: 51293477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نرخ اجاره مسکن در تهران کاهش یافت

تسنیم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، از کاهش نرخ اجاره مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و البته روند کاهشی قیمت خرید مسکن تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق؛ مصطفی قلی خسروی، افزود: بانک مرکزی با ارائه آمارهای غلط در حوزه بازار اجاره، خرید و فروش باعث وارد شدن شوک به بازار مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن تا پایان سال روند تثبیت و کاهش قیمت را در پیش گرفته و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند؛ گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی همواره اعلام کردند که ارائه آمارهای اجاره تنها برای شهر تهران خود باعث ایجاد نا به سامانی و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر کف بازار نرخ‌های اجاره بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته است به طوری که در برخی از مناطق جنوبی تهران ما شاهد کاهش نرخ اجاره بها تا 20 درصد هم هستیم. ادامه داد: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره با کاهش قیمت مسکن مواجه شده و در حال حاضر هم این بازار با ثبات قیمتی روبهرو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: به هیچ عنوان آمارهای بانک مرکزی در رابطه با اعلام نرخ‌های بازار اجاره را قبول ندارم. مشخص نیست این آمارها بر اساس چه داده‌هایی اعلام می‌شوند.

وی ادامه داد: زمانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست تعیین نرخ اجاره مبنی بر افزایش 25 درصدی نرخ اجاره را تعیین کردند، در همان زمان بانک مرکزی با اعلام افزایش نرخ 30 درصدی باعث شد که این بازار به یک باره با افزایش 50 درصدی نرخ روبه رو شود.

خسروی افزود: نمی‌دانم هدف بانک مرکزی از اعلام و ارائه آمارهای مبنی بر افزایش 50 درصدی نرخ اجاره در آبان ماه چیست؟ امیدواریم دولت و وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های درستی در قبال اعلام چنین آمارهایی به کار گیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما