شناسهٔ خبر: 51293378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اینترنت و مصائب یک جشنواره آنلاین/ فیلم‌های «سینماحقیقت» را کجا ببینیم؟

پرستو فرهادی

پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» در حالی آغاز شده که به نظر می‌رسد ضعیف بودن اینترنت مهمترین مشکل در تماشای آنلاین فیلم‌های این رویداد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سال گذشته دوره چهاردهم جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران کاملاً برخط برگزار شد و این شیوه مورد استقبال بسیاری از مستندسازان و همینطور مخاطبانِ علاقه‌مند به مستند قرار گرفت. نمایش آنلاین فیلم‌های جشنواره در پلتفرم‌های اینترنتی سبب شد به دایره مخاطبان سینمای مستند افزوده شود و بر همین اساس بسیاری از دست‌اندرکاران این سینما تاکید داشتند که حتی پس از پایان شیوع کرونا و عادی شدن اوضاع، در کنار برگزاری فیزیکی جشنواره نمایش آنلاین حذف نشود.

البته با وجود آنکه واکسیناسیون در ماه‌های گذشته سرعت گرفته بود،  مدیران جشنواره سینما حقیقت اعلام کردند که این رویداد باز هم به صورت آنلاین برگزار می‌شود چرا که شیوه سال گذشته امتحان پس داده بود ولی در هفته‌های منتهی به این رویداد اعلام شد که جشنواره به صورت فیزیکی هم برگزار می‌شود. به این ترتیب پانزدهمین دوره که از امروز، ۱۸ آذرماه آغاز شده علاوه بر نمایش برخط در چند پلتفرم اینترنتی، روی پرده در پردیس سینمایی چارسو برای صاحبان فیلم‌ها و تعدادی محدود از اهالی رسانه و نیز موزه سینما به صورت محدود اکران می‌شود.

اما نکته مهم اینجاست که به نظر می رسد امسال تماشای آنلاین فیلم‌ها (بویژه در خانه جشنواره) نسبت به سال گذشته سختی بیشتری داشته باشد چراکه وضعیت اینترنت در مقایسه با سال قبل ضعیف‌تر است و همین سبب شده که برخی مخاطبان در اولین روز جشنواره با قطع شدن‌های مداوم فیلم‌ها هنگام تماشا و نیز کیفیت پایین تصویر که آن هم به دلیل ضعف اینترنت است، مواجه شوند.

با این حال باید منتظر ماند تا در روز های بعدی میزان رضایت صاحبان آثار از این نمایش براساس بازخوردهایی که از مخاطبان خود می‌گیرند مشخص شود.

ستاد برگزاری جشنواره حقیقت جدول نمایش فیلم‌ها در پردیس سینمایی چارسو، موزه سینما و نیز پلتفرم‌ها را منتشر کرده که برای سهولت دسترسی علاقه‌مندان لینک آن‌ها در ادامه منتشر می‌شود. 

جدول نمایش پردیس سینمایی چارسو

جدول نمایش خانه جشنواره 

جدول نمایش اکران عمومی سایت هاشور

جدول نمایش سامانه نماوا

جدول نمایش موزه سینما

انتهای پیام

نظر شما