شناسهٔ خبر: 51293195 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه علمی-کاربردی بهمن ۱۴۰۰

​اقتصادنیوز: سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام در پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است:به اطلاع متقاضیان ثبت نام در پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در پذیرش دوره مذکور (برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌های مرحله پذیرش مهرماه و برخی رشته های جدید) از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org  از امروز پنج شنبه ۱۸ آذرماه آغاز و ۲۴ آذرماه پایان می پذیرد.

لذا متقاضیان ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل می‌باشند، می‌توانند در پذیرش مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.

 

روش گزینش دانشجو

بر اساس این گزارش، گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

بدیهی است برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام توسط دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

 

شرایط ثبت‌نام

متقاضی شرکت در پذیرش، باید هر یک از اقدام‌های زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن

۳- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ ۵۴۰.۰۰۰ ریال (پانصدوچهل هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان. (ضمناً هزینه خدمات پیام کوتاه مبلغ ۸.۵۰۰ (هشت هزار و پانصد هزار) ریال می‌باشد.)

۴- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام

متقاضی باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش در این دوره و آشنایی با شرایط و ضوابط پذیرش، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به توضیح است که دفترچه راهنمای پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و همچنین نحوه ورود به درگاه برای ثبت‌نام و اقدامات لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی همزمان با شروع ثبت نام در درگاه این سازمان قرار خواهد گرفت.

تبصره: دانش‌آموزان سال آخر متوسطه که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ موفق به اخذ مدرک دیپلم شده اند مجاز به انتخاب کدرشته محل می‌باشند. به متقاضیانی که تا پایان شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۰) موفق به اخذ مدرک دیپلم نشده‌اند، موکداً توصیه می‌شود ثبت نام ننماید. بنابراین چنانچه متقاضی در یکی از کدرشته محل‌های انتخابی پذیرفته شود ولی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نشده باشد قبولی ایشان ملغی و اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت.

تذکرات مهم:

۱) مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

۲) مسئولیت صحت مندرجات تکمیل شده فرم تقاضانامه به عهده متقاضی خواهد بود.

۳) مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نمی‌باشد، بنابراین متقاضی باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به‌کار گیرد.

۴) در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرفته‌شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان نموده یا واجد شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی‌باشد، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

۵) متقاضی می‌بایست پس از پایان ثبت‌نام الکترونیکی از صفحات، پرینت تهیه نموده و نزد خود نگهدارد.

 

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به متقاضیان توصیه می شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن قبولی وی ملغی شده و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

 

نـکات و توصیه‌های‌ مـهم‌

۱) اگر از طریق کافی‌نت اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، تأکید می‌شود که تمامی مراحل ورود اطلاعات ثبت‌نامی را شخصاً انجام دهید و یا بر انجام امور مربوط، در کافی‌نت نظارت مستقیم داشته باشید.

۲) توصیه‌ می‌شود متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده و کدپیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

۳) به متقاضیان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته‌ محل های انتخابی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد پیگیری در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً متقاضیان گرامی می‌توانند سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: https://request.sanjesh.org/ یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

نظر شما