شناسهٔ خبر: 51291690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

وزیر اطلاعات در همدان:

رفع گرفتاری مردم وظیفه جهادی مسئولین است

حوزه/ وزیر اطلاعات، با بیان اینکه رفع گرانی‌ها، بیکاری و توسعه تولید و اشتغال باید در اولویت باشد، گفت: باید وظیفه جهادی همه ما در این جهت سوق داده شود که تلاش کنیم گرفتاری مردم حتی کوچک یا موردی برطرف شود؛ اگر تلاش کنیم مراوده، حضور، ارتباط خود را با مردم را در مجموعه فعالیت‌های خودمان رونق دهیم، می‌توانیم مرهمی بر زخم‌ها باشیم و مشکلات را مرتفع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزاش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، ظهر امروز در جلسه شورای ادارای استان و آیین تودیع و معارفه مدیر کل اطلاعات استان همدان که باحضور مسئولین ارشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان همدان تشکیل شد، اظهار کرد: امنیت پایدار کنونی، نظام را به جایی رسانده که امروز پایه‌های قدرت در منطقه، استواری ایران و در پایداری، سربلندی و استواری این نظام در بین همه قدرت‌ها و کشورها بر سر زبان‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر دیروز با شرارت خواندن این مملکت و نظام را تهدید می‌کردند امروز با فرار کردن بر اقتدار این نظام صحه می‌گذارند، ادامه داد: اگر دیروز تمام تلاش خود را در فتنه و توطئه و ایجاد نا امنی می‌دیدند و تمام تلاش خود را برای اینکه در هسته‌ای، امنیت، پیشرفت، در علم و دانش در سلامتی نظام و مردم اخلال ایجاد کند و اجلاس‌ها و جلسات آنها محور این امر شکل می‌گرفت، امروز با اعتراف بر اینکه دیگر تحریم، فشار آوردن، خرابکاری، توطئه و فتنه کردن و تلاش‌های مذبوحانه که انجام می دادند، اثر ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب بیان کرد: گاهی می‌شد در همین کشورهای منطقه ۵۰ سرویس دور هم جمع می‌شدند تا برای فتنه گری و آشوب در این کشور تصمیم بگیرند اما امروز درمانده شده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز وقتی‌که می‌بینیم از این تجمعات و مطالبات به حق مردم که خواسته‌های مردم این نظام و سرزمین است، مردم شهید پروری که ما استواری و امنیت کشور را مدیون آنها هستیم نمی‌توانند بهره ببرند، شروع به سخن گفتن علیه همین مردم می‌کنند و این نشان از عجز آنهاست.

رفع گرفتاری مردم وظیفه جهادی مسئولین است

شاهد امنیت کشور، دشمن است

وزیر اطلاعات شاهد امنیت و اقتدار کشور را دشمن دانست و گفت: تا دیروز کسانی که نسبت به حتی برنامه برجام خدشه ایجاد می‌کردند و تلاش می‌کردند قدرت‌ها را نسبت به برجام و حضور در مذاکرات و برآورده شدن خواسته‌های ایران اخلال ایجاد کنند و برای تحقق این هدف سفرهای متعدد به کشورهای مختلف می‌رفتند، امروز اقرار می‌کنند که علی رغم همه مخالفت‌ها و فتنه های آنها علم هسته‌ای ایران پیشرفت دارد.

وی اضافه کرد: وحدت و همدلی کنونی که در جامعه ما به وجود آمده برخاسته از انتخاب مردم و حرکت بسیجی و جهادی و انقلابی دولت است به گونه‌ای که هر قدمی در سطح بین‌المللی، منطقه و داخل کشور برداشته می‌شود، همه رسانه ها تمام امکانات خود را برای انعکاس آن به کار می گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلین خطیب، با بیان اینکه در این مدت کوتاه دولت سیزدهم موفق شده نسبت به فروش نفت و ورود ارز قدم هایی بردارد، گفت: امیدوار هستیم که نتیجه این اقدام بهبودی معیشت و اقتصاد جامعه باشد؛ مشاهده می‌کنیم که آنهایی که درصدد فشارها، دسیسه‌ها و متشنج کردن افکار عمومی مردم دنیا بودند، اکنون مجبور می‌شوند مذاکرات را تداوم ببخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت اسلام و تأمین امنیت تأکید کرد و افزود: دین برای ما امنیت ایجاد می‌کند و اقامه دین به آن ارزش و پایداری می‌دهد و باید توجه کرد که حضور مردم برای ما اقتدار آفرین است.

شکست‌های پی در پی دشمن سد محمکی بر تداوم فعالیتشان است

وی با تأکید بر اینکه قطعا دشمن در دشمنی کردن کوتاهی نخواهد کرد، گفت: به دلیل وجود اقتدار نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و انتظامی شاهد امنیت پایدار هستیم و سر این فتنه‌ها خاموش شده و یا رو به افول است؛ اگرچه هیچ‌گاه نباید دشمن را دست کم گرفت؛ چراکه دشمن به طور طبیعی دست به توطئه و فتنه خواهد زد اما امروز شاهد هستیم که این حرکت‌ها کاستی پیدا کرده و این نشان‌دهنده پیروزی امنیتی است که مردم، مسئولین و نیروهای مسلح ما آن را بر پا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب گفت: این امنیت می‌تواند شرایط را فراهم کند تا علما در عرصه فرهنگی و اجتماعی، مسئولین در عرصه اقتصادی به مردم خدمت کنند؛ اگر می‌خواهیم امنیت جامعه را فراگیر کنیم و این پایداری را عمق ببخشیم باید آن را به اجتماع، فرهنگ و اقتصادمان توسعه دهیم.

رفع گرفتاری مردم وظیفه جهادی مسئولین است

انسجام و وحدت تبدیل به برنامه شود

وی ادامه داد: توسعه امنیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به تلاش همه بزرگان، علما و فرهیختگان و خدمت‌گزاران بستگی دارد که اگر این وحدت تبدیل به یک راه انسجام تبدیل به یک طرح و این همراهی و تعامل مثبت و هم‌افزایی موجود تبدیل به یک برنامه شود، می‌توان بر همه مشکلات فائق شد و این انتظاری است که دولت از همه مسئولین در همه رده‌ها دارد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: امروز در منطقه و در کشور با ایجاد شرایط جدیدی که این دولت دنبال می‌کند افق روشن‌تری در پیش خواهد بود؛ ایجاد روابط با همسایگان و اصلاح در این روابط، ایجاد دیپلماسی اقتصادی و فعال کردن آن و تلاش شبانه‌روزی امیدواری شاهد توسعه و بهبود معیشت باشد.

وی با بیان اینکه رفع گرانی‌ها، بیکاری و توسعه تولید و اشتغال باید در اولویت باشد، گفت: باید وظیفه جهادی همه ما در این جهت سوق داده شود که تلاش کنیم گرفتاری مردم حتی کوچک یا موردی برطرف شود؛ اگر تلاش کنیم مراوده، حضور، ارتباط خود را با مردم را در مجموعه فعالیت‌های خودمان رونق دهیم، می‌توانیم مرهمی بر زخم‌ها باشیم و مشکلات را مرتفع کنیم.

لازم به ذکر است که در ادامه این جلسه از زحمات مدیر سابق اداره کل اطلاعات استان همدان تقدیر و مدیر جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها:

نظر شما