شناسهٔ خبر: 51286342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در اولین سفر شهرستانی؛

استاندار خراسان جنوبی از طرح های صنعتی و کشاورزی نهبندان بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی، صبح امروز به شهرستان نهبندان سفر کرد و از طرح های صنعتی و کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قناعت استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان نهبندان سفر کرد.

او در بدو ورود به نهبندان مورد استقبال فرماندار و مسئولین شهرستانی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در اولین برنامه سفر خود به نهبندان و با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید سالمی

قناعت به همراه نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به دیدار خانواده شهید گرانقدر سالمی رفت.

جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه نهبندان و فرماندار شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.استاندار با خانواده شهید سالمی دیدار کرد

شهید محمدرضا سالمی متولد آبان ماه ۱۳۴۸ روستای الوند شهرستان نهبندان است؛ این شهید بزرگوار در شهریور ماه ۱۳۷۲ در جریان یک مأموریت در منطقه ایرانشهر در کمین اشرار گرفتار شده و بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به شهادت می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی از سایت اقدام ملی مسکن نهبندان بازدید کرد

قناعت استاندار خراسان جنوبی با هدف بررسی وضعیت اجرای پروژه ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست ساخت نهبندان به بازدید سایت اقدام ملی مسکن رفت.

تعداد کل متقاضیان اقدام ملی مسکن در نهبندان ۳۷۵ نفر است که زمین لازم به کل متقا ضیان تخصیص داده شده است .استاندار خراسان جنوبی از سایت اقدام ملی مسکن بازدید کرد

۱۲۶ نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات، با بانک های عامل انعقاد قرار کرده اند و برای همه ۳۷۵ واحد، پروانه ساختمانی صادر شده و در ۲۹۵ واحد نیز عملیات فونداسیون به اتمام رسیده است.

از مجموع واحد‌های در دست احداث، برای ۴۸ واحد سقف اجرا شده و ۱۴ واحد نیز به مرحله سفتکاری رسیده اند.

زیرساخت‌های لازم شبکه آب برای ۱۰۰ درصد پروژه اجرا شده و عملیات اجرای شبکه برق نیز در دست اقدام است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح اکسید منیزیم در شهرک صنعتی نهبندان

قناعت استاندار خراسان جنوبی همچنین در ادامه بازدیدهای خود از پروژه های شهرستان نهبندان، از طرح اکسید منیزیم در شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

بررسی شرایط موجود و رفع موانع از مسیر اجرای این طرح از اهداف این بازدید بود که با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی انجام شد.

قناعت از اکسید منیزیم نهبندان بازدید کرد

این طرح که با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی شرکت سدید سرام در حال اجرا است، در حال حاضر حدود ۵۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی طرح اکسید منیزیم در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و بنا به برنامه ریزی‌های سرمایه گذار بخش خصوصی تا پایان سال راه اندازی می‌شود تا زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کند.

قناعت از طرح کنسانتره آهن  نهبندان بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از طرح کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان بازدید کرد؛ این بازدید با هدف بررسی روند اجرای کار و میزان پیشرفت فیزیکی این طرح صورت گرفت.

عملیات اجرایی طرح کنسانتره آهن با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت نیک امیدواران پیراکان در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از طرح کنسانتره آهن نهبندان بازدید کرد

ظرفیت تولید این واحد صنایع معدنی در فاز اول ۳۰۰ هزار تن در سال است و طبق اعلام سرمایه گذار، در بهمن ماه امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود تا زمینه ساز اشتغال برای ۷۴ نفر باشد.

با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار، پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای توسعه و اجرای فاز ۲ این طرح صورت گرفته تا با سرمایه گذاری ۱۱۳ میلیارد تومانی، ۳۰۰ هزار تن در سال به ظرفیت تولید این مجموعه اضافه شود.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از فاز ۱ و ۲ مجتمع گلخانه‌ای شهرستان نهبندان

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به نهبندان از فاز ۱ و ۲ مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان بازدید کرد.

این بازدید با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و گروهی از مسئولان شهرستان نهبندان انجام شد.

هدف از انجام این بازدید اطلاع از وضعیت موجود و تسهیل شرایط برای واگذاری واحد‌های گلخانه‌ای به متقاضیان طرح‌های کشاورزی بود.

قناعت از فاز یک و دو گلخانه های نهبندان بازدید کرد

از مجموع ۵۴ واحد در نظر گرفته شده در فاز یک مجتمع گلخانه‌ای شهرستان نهبندان، قرارداد لازم برای ۲۷ واحد منعقد شده است؛ ۹ واحد نیز در حال فعالیت بوده و کار عمرانی ۲ واحد نیز در دست اجرا است.

در فاز دوم و طرح توسعه مجتمع گلخانه‌ای نهبندان، ۳۰ هکتار اراضی برای احداث ۴۶ واحد گلخانه‌ای درنظر گرفته شده که در دست واگذاری است.

توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در جهت تحقق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی طبق بند‌های سند سازگاری با کم آبی، به منظور مدیریت مصرف آب و توسعه کشاورزی صنعتی از اولویت‌های استان است.

دیدار با کارکنان فرمانداری نهبندان دیگر برنامه قناعت استاندار خراسان جنوبی در سفر به جنوبی ترین شهرستان استان بود.

انتهای پیام/ س

نظر شما