شناسهٔ خبر: 51269228 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جی پلاس

ادعای عجیب ملی پوش اسبق وزنه برداری: به خاطر سکه های آخر سال نامشان در لیست اعزام می آید/ فدراسیون فقط به دنبال نمایش است

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران گفت: متاسفانه اموز وزنه برداران نخبه را حذف می‌کنند و نفراتی به اردو دعوت می‌شوند که در حد و اندازه تیم ملی نیستند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا براری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص لیست وزنه برداران اعزامی به مسابقات جهانی و حذف نفرات شاخص توسط فدراسیون اظهار کرد: تیم ملی راهی مسابقات جهانی شده اما چین در این دوره از مسابقات شرکت نمی‌کند و از طرفی به احتمال قوی اکثر وزنه برداران حرفه‌ای به خاطر اینکه در المپیک شرکت کرده بودند در حال استراحت هستند بنابراین شانس بزرگی برای کسب مدال داشتیم اما نتوانستیم از این شانس به خوبی استفاده کنیم و متاسفانه به خاطر رفتار سرمربی خیلی از ورزشکاران شاخص به اردو نیامدند چون یا اختلاف داشتند یا خود برخواه بنا به دلایلی آنها را دعوت نکرد در صورتی که ما به خاطر منافع ملی باید روی خیلی مسائل چشم پوشی کنیم.

او افزود: ما نباید به عنوان مثال وزنه برداری مانند حافظ قشقایی که شانس صد درصد مدال است را به راحتی کنار بگذاریم و انتظار داریم علی مرادی به عنوان ریاست فدراسیون مدیریت خوبی داشت و نمی‌گذاشت این اتفاق رخ دهد؛ حتی سهراب مرادی را که می‌بینم هر روز رکورد جهان را می‌زند و واقعا حیف است چون با بدترین شرایط هم که به مسابقات جهانی می‌رفت با مدال برمی‌گشت. کیانوش رستمی هم شرایط خوبی دارد. اینکه به راحتی مدال را تقدیم قطر یا هر کشور دیگری می‌کنیم برای ما سنگین تمام می‌شود؛ باید اول منافع ملی را در نظر بگیریم و الان وقتش نبود که ورزشکار نخبه‌ای که سال‌ها روی آن سرمایه گذاری کردیم و مدیران قبلی خون دل خوردند که این وزنه برداران به این جایگاه رسیدند الان که باید ثمره زحماتشان را بگیریم، کنار بگذاریم.

کاپیتان سابق تیم ملی وزنه برداری در ادامه تصریح کرد: من از وزارت ورزش می‌خواهم به این مسائل ورود کند تا مشکلات حل شود چون اشخاص غیر متخصص در فدراسیون وزنه برداری مدیریت می‌کنند و و در مسابقات بعدی با بحران رو به رو خواهیم شد. من می‌بینم سکان هدایت خیلی از مباحث دست افراد غیر متخصص است مخصوصا در استعدادیابی متاسفانه هیچ کاری انجام نمی‌شود و فدراسیون فقط دنبال شو تبلیغاتی است.

براری با اشاره به حذف وزنه برداران شاخص توسط فدراسیون گفت: ادامه داشتن این موارد نخبه سوزی و نفراتی که کلی برای آنها هزینه شده  اتفاق خوبی نیست از جمله خود من که زمانی فدراسیون روزی 400 هزار تا 1 میلیون تومان هزینه می‌کرد تا به شرایط کسب مدال رسیدم اما با یک اختلاف حذف شدم؛ اختلافی که شاید سلیقه‌ای بود و با صحبت کردن سرمربی و رئیس فدراسیون حل می‌شد اما صورت نگرفت.  وزنه بردارانی مانند من، سعید علی حسینی و خیلی‌های دیگر به راحتی کنار گذاشته شدند و در حال حاضر هم  ملی پوشانی مانند سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اردو نیستند و نفراتی جایگزین شدند که خیلی از آنها در حد و اندازه تیم ملی نیستند.

او با بیان اینکه بسیاری از افراد با سابقه به جای کمک کردن به وزنه برداری در جای دیگر مشغول هستند تصریح کرد: چرا حسین توکلی باید سرمربی پارالمپیکی‌ها شود مگر فدراسیون وزنه برداری جا ندارد؟چرا کوروش باقری و سجاد انوشیروانی نباید باشند؟ وزنه برداری خانه ما است و این افراد کلی شاگرد تربیت کردند و اکنون زمان محک زدن است. بهداد سلیمی هم که مثلا عضو شورای مشورتی کردند فهمید اصلا این شورا مفید نیست و یعنی کشک چون حرف اول و آخر را رئیس فدراسیون می‌زند؛ شورای مشورتی کجا بود وقتی خود مرادی هر کاری بخواهد انجام می‌دهد و احدی حق نظر دادن ندارد؟

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با اشاره به وعده‌های عملی نشده علی مرادی گفت: ساخت خانه وزنه برداری یکی از وعده‌ها بود اما اکنون می‌بینیم به عنوان مثال سالن وزنه برداری بابلسر را که از قبل ساخته شده بود به نام خانه وزنه برداری کمی تجهیز کردند در صورتی که بازسازی را نباید به اسم ساخت خانه وزنه برداری بزنند.

محمد رضا براری در پایان صحبت‌های خود گفت: ما باید کمک کنیم در انتخابات بعدی کسی انتخاب شود که دلسوز وزنه برداری باشد نه اینکه کسی که 30 سال برای این رشته زحمت کشیده الان در خانه‌اش باشد چون ناحقی است. وقتی لیست نفرات اعزامی به مسابقات را نگاه می‌کنیم  سرپرست و یا افرادی هستند که به خاطر سکه‌های آخر سال نامشان در لیست وجود دارد. منافع ملی در فدراسیون وزنه برداری معنایی ندارد بلکه منافع شخصی  مهم است و ما باید تمامی این مشکلات بزرگ را به وزیر ورزش انتقال بدهیم.

نظر شما