شناسهٔ خبر: 51268035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس راهور:

تردد روزانه کامیون ها در معابر شهری البرز ممنوع است

کرج - ایرنا - سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به مصوبه هشتمین کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تردد روزانه کامیون ها در معابر شهری استان تا پایان هفته جاری ممنوع است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برهمین اساس همه روزه تردد کامیون ها از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۱ در معابر شهری ممنوع بوده و از تردد آن ها در زمان ممنوعیت جلوگیری می شود.

 وی خاطرنشان کرد که  با توجه به افزایش آلودگی هوا و وضعیت قرمز دراین استان ، طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شده و  با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین نظارت ویژه برعملکرد مراکز معاینه فنی از برنامه های اجرایی در این طرح است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز  از مردم خواست تا حد امکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرد که به علت پایداری هوا و استقرار پدیده وارونگی دما، وضع کیفی هوای استان همچنان در وضعیت قرمز و اضطرار قرار دارد.

فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۷، ۱۵۹، ۱۵۹ و ۱۵۶ قرار دارد.

حکیمی اظهار داشت:‌همچنین این شاخص در شهرستان اشتهارد بر روی عدد ۱۱۹ قرار گرفته که بیانگر ناسالم بودن هوا در این منطقه برای گروه های حساس است.

هوای استان البرز از ۲ روز پیش تاکنون در وضعیت قرمز به لحاظ آلودگی قرار دارد.

نظر شما