شناسهٔ خبر: 51267595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جوانان به دور از هیاهوی روشنفکری در خصوص عمق عبادت مطالعه کنند

قزوین- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان به دور از هیاهوی روشنفکری در مورد عمق عبادت مطالعه کنند تا دریابند نعمتی بالاتر از عبادت به انسان داده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی در همایش نماز نیروهای مسلح استان قزوین که صبح چهارشنبه در سالن همایش‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان این موضوع که نماز گل سرسبد عبادات است اظهار کرد: انسان آفریده شده است تا جاده خاک تا خدا را بپیماید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: قیمت انسان به میزان این هجرت است و اگر هر انسانی در جا زد بدترین خلق و اگر حرکت کرد بالاتر از فرشته است.

وی ادامه داد: هدف دین و آفرینش همین هجرت است، باید بتوانیم از عالم زمینی به عالم ملکوت برسیم و خوشا به حال کسی که سبک و لذتشان سبک زمینی نیست بلکه سبک زندگی به سوی بهشت است.

این مسئول ابراز کرد: اینکه چگونه این مسیر را بپیماییم را دین به ما نشان داده و ابزار آن را به ما معرفی می‌کند، قرآن راهنمای ما در این راه است و عبادت مرکب عروج و و سیله پرواز است، این موضوع مرکبی برای تقرب به حق و تکامل بشر است و قیمت هر عبادتی به میزان تقرب ما است.

حجت الاسلام حاجی صادقی تبیین کرد: نماز آداب صحت و طرق اثربخشی دارد و هر دو لازم است، نماز باید با خلوص و درک باشد تا به ما بال پرواز بدهد.

وی افزود: عبادت ابزار تقرب است و رکن آن نیت است، عبادت عامل تقرب است و دایره وسیعی دارد و اگر سوال این باشد که چیزی عبادت است باید گفت که دایره عبادت محدود نیست و هر کاری که با نیت قربت انجام شود عبادت است.

این مسئول تصریح کرد: نماز مبدا و سرچشمه همه فضائل است، نگذارید عبادت‌هایتان درجا زدن باشد و به همان میزان که به آداب ظاهری می‌پردازید به درون آن هم بپردازید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان به دور از هیاهوی روشنفکری در مورد عمق عبادت مطالعه کنند تا دریابند نعمتی بالاتر از عبادت به انسان داده نشده است.

وی توضیح داد: حقیقت دین عبودیت خدا است و نماز پناهگاهی است که ما را با ذکر خدا مأنوس می‌کند و انسان در پرتو آن به آرامشی می‌رسد که با هیچ وسیله دیگری نمی‌تواند به آن برسد، چنان که امروز می بی نم بشر آسایش و رفاه دارد ولی نمی‌تواند آرامش را بیابد چرا که اگر یاد خدا کمرنگ شد اضطراب‌های مختلف در پی آن می‌آید.

حجت الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: نماز کارخانه آدم سازی و وسیله حریت انسان از اسارت دنیا است، عبادت پروردگار و نماز بالاترین لذت‌ها است و باید تلاش کنیم از پوسته ظاهری نماز بگذریم و به لذت مناجات و ارتباط با خدا دست یابیم.

وی با اشاره به این موضوع که نماز ستون دین است بیان کرد: نماز ستون است چون همه چیز به آن بستگی دارد و رکن سایر موضوعات است، انسان اول در نماز سقوط می‌کند و اگر نمازش نماز نباشد همه چیز را از دست می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر نمازمان معراج نمی‌آفریدند و بازدارنده از زشتی‌ها نیست و اگر نماز به ما آرامش نمی‌دهد و از آن لذت نمی بریم و اگر از خلوت با خدا لذت دست نمی‌دهد باید از این نماز باید توبه کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی یادآور شد: معرفت و مطالعه در باب حقیقت نماز، توجه و حضور قلب در مقدمات پیش از نماز، توجه به این موضوع که هر وعده نماز دیدار و گفت و گو با خداوند است و گذر از موضوعات دنیا به هنگام نماز، دقت در معانی الفاظ و اذکار نماز از راه‌هایی است که می‌تواند خلوص نماز ما را بیشتر کند.

وی در خاتمه توصیه کرد: برگزاری سلسله جلسات تفسیر نماز در نیروهای مسلح می‌تواند راه کاری باشد تا ارزش نماز ما را بیشتر کند و بر بهره ما از این نعمت بزرک الهی بیافزاید.

نظر شما