شناسهٔ خبر: 51267379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ریگان:

فرسایش بادی بزرگترین مشکل ریگان است/ مالچ پاشی در نقاط بحرانی

ریگان- فرماندار ریگان فرسایش بادی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان دانست و گفت: مالچ پاشی در نقاط بحرانی ریگان از دو سال پیش در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

امین باقری در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان ریگان را مساله فرسایش بادی عنوان و اظهار کرد: در اثر خشکسالی‌های پی در پی میزان پوشش گیاهی در منطقه بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: با وزش کوچک‌ترین باد شاهد خیزش خاک و در نتیجه افزایش آلودگی هوا در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار ریگان بیان کرد: در شهرستان ریگان با دو مقوله جدای «طوفان شن» و «ریزگرد» مواجه ایم. معمولاً دو الی سه روز بعد از وقوع طوفان شن میزان ذرات معلق در هوا به شدت افزایش می‌یابد.

باقری گفت: اکثر طوفان‌های شن در ریگانی به صورت بومی و محلی هستند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار کرد: در این راستا در تلاش برای حفظ سطح آب‌های زیرزمینی هستیم و به همین دلیل چاه‌های غیرمجاز را پلمب کرده‌ایم.

باقری همچنین بیان کرد: با همکاری منابع طبیعی یکسری اقدامات فوری مانند مالچ پاشی را در ریگان انجام داده‌ایم تا زمانی که بتوانیم کارهای بلندمدت را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مالچ پاشی از دو سال گذشته در نقاط بحرانی ریگان در حال انجام است، گفت: فعلاً این مساله به صورت مالچ پاشی مدیریت می شو چرا که ایراداتی هم به این روش گرفته می‌شود.

فرماندار ریگان بیان کرد: ایجاد تله‌های رسوب گیر و جنگل‌های دست کاش در دستور کار است.

نظر شما