شناسهٔ خبر: 51267268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

توجه بیشتری به حوزه‌های علمیه صورت گیرد/ لزوم پرورش هادیان دین

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: نقش حوزه‌های علمیه باید تقویت شود و مورد توجه قرار گیرند و همه نگاه‌ها باید به سمت پرورش هادیان دین و معماری الگوهای دین باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی بسیار پرشکوه در عرصه روحانیت جهان اسلام است.

وی بابیان اینکه بوشهر دارای جایگاه بزرگ حوزوی در جهان است افزود: این جایگاه در مقطعی فراموش شد و یا آن را به فراموشی سپردند که انگلیسی‌ها نقشی مؤثری در این عرصه داشته است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: بااین‌حال با اقدام‌های صورت گرفته ظرفیت حوزوی استان بوشهر در طول ۱۰ سال گذشته به‌خوبی احیاشده است.

وی بابیان اینکه مردم‌دوستی، مردم‌داری و پرهیز از دنیاگرایی، شهرت و ثروت از ویژگی‌های مکتب روحانیت استان بوشهر است افزود: تنها جایی که قبل از ایران مقداری حکومت فقیه و ولایت‌فقیه تشکیل شد در استان بوشهر به رهبری سید مرتضی مجتهد اهرمی و سرداری رئیسعلی دلواری بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: برگزاری کنگره علامه بلادی برای رشد در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: اکنون ظرفیت حوزوی استان بوشهر به‌خوبی در خدمت حوزه‌های آموزش‌وپرورش، دانشگاه و حوزه علمیه استان بوشهر درآمده است.

وی تأکید کرد: روحانیت استان بوشهر همواره بر برمدار ترسیم‌شده از سوی امام راحل حرکت می‌کند و این رویکرد در تمامی فعالیت‌های آنان مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: تاریخ روحانیت استان بوشهر باشکوه، ارزشمند و با تمام شاخصه‌های عالمیت دین بوده و نگاه آنان همواره به سمت آخرت معطوف بوده است.

نظر شما