شناسهٔ خبر: 51267159 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اکسسوری کابینت چیست؟

صاحب‌خبر -

یکی از مهمترین المان‌هایی که باعث نظم بخشیدن به لوازم آشپزخانه می‌­شوند کابینت‌­ها می‌­باشند که دارای انواع مختلفی هستند و علاوه بر ایجاد نظم باعث زیباسازی فضای آشپزخانه هم می­‌شوند. بنابراین جنس، رنگ، ترکیب­‌بندی، لوازم جانبی یا اکسسوری کابینت می­‌تواند در زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه بسیار مؤثر باشد. در این مقاله قصد داریم درباره اکسسوری کابینت و کاربردهایی که دارد مطالبی را بیان کنیم.

باید بگوییم لوازم جانبی آشپزخانه کمک می­‌کند تا از فضای کابینت به شکل بهینه­‌تری استفاده شود و وسایل درون آن شیک­‌تر و منظم‌­تر در کنار هم قرار داده شوند. اما این تنها ویژگی آنها نمی‌­باشد بلکه بر اساس عملکرد و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می­‌شوند که باعث آسان‌تر شدن تقسیم‌­بندی فضای موجود شده و بر حسب تقاضای مشتری طراحی می‌­شوند.

اکسسوری کابینت چیست؟

توجه داشته باشید طراحی داخلی و بیرونی کابینت نقش مؤثری در نظم بخشیدن به لوازم آشپزخانه از قبیل ظروف چینی، ادویه­‌جات، وسایل شوینده و.. و همین‌­طور نمای داخلی خانه ایفا می‌­کند. این نیاز امروزه بیشتر از گذشته­‌هایی که آشپزخانه یک سبک سنتی و فضای بیشتری داشت احساس می­‌شود زیرا آشپزخانه­‌ها بخشی از فضای درونی خانه­‌ها شده و افراد به محض ورود با آن روبرو می‌­شوند. کابینت‌­ها دارای دو سبک کلاسیک و مدرن هستند که دو بخش اصلی آنها بدنه و درب کابینت می‌­باشد. درب کابینت جزو قسمت­‌هایی است که به کابینت مدل و طرح متفاوت می­‌دهد. یکی از انواع وسایلی که درون درب کابینت استفاده می­‌شود آرام‌ بندها هستند که البته جزو اکسسوری کابینت محسوب نمی‌­شوند بلکه جزو یراق آلات کابینت هستند که در جنس و برندهای متنوع در بازار موجودند. از جمله جک آرام ­بند کابینت فانتونی که یکی از برندهای معروف در زمینه تولید انواع تجهیزات روی صفحه کابینت، یراق آلات، اکسسوری آشپزخانه و... است دارای انواع مختلفی مانند جک آرام ­بند فانتونی بالا بازشو، پایین بازشو، بازویی، ساعتی و... می‌­باشد.

جک آرام­ بند کابینت چه کاربردی دارد؟

جک آرام ­بند کابینت فانتونی وسیله­‌ای برای باز و بسته کردن درب کابینت با نیروی کمتر بصورت روان و آرام می­‌باشد. به عبارتی مکانیزم جک آرام­ بند بگونه‌­ای است که حرکت درب را تسهیل می‌­کند. درب کابینت در طول شبانه ­روز بارها و بارها برای برداشتن یا گذاشتن اجسام مختلف باز و بسته می­‌شود بنابراین باید جنس آن از کیفیت لازم برخوردار باشد. همچنین زمانی که درب کابینت را باز می‌­کنید جک کابینت باید تحمل وزن درب را تا زمانی که بصورت ثابت باز است داشته باشد بنابراین توجه به اندازه و وزن درب کابینت در زمان انتخاب جک کابینت بسیار مهم است. جک آرام ­بند HK فانتونی یکی از مدل‌های این برند است که بصورت بالا بازشو طراحی شده و دارای دو عدد جک چپ و راست می‌­باشد. برای نصب این نوع جک نیازی به لولا نیست، همچنین توانایی تحمل وزن درب تا حداکثر 40 کیلوگرم را دارد. جک فانتونی مدل HS درب کابینت را بصورت زاویه‌­دار باز می‌­کند و برای فضاهایی که سقف کوتاهی دارند مناسب است.

اکسسوری کابینت چیست؟

انواع مختلف اکسسوری کابینت و دستگیره

تجهیزات جانبی یا اکسسوری کابینت از جمله لوازم کاربردی هستند که ضمن سازماندهی وسایل درونی کابینت، به شکل به­ روزتری باعث بیشتر شدن کیفیت ظاهری و مدیریت بهتر فضای درونی کابینت می­‌شوند. کشوی ادویه، سطل زباله کشویی، پایه یا استند سینی، کشوی چاقوها، استند شوینده­‌ها و موارد دیگر از جمله اکسسوری کابینت امروزه می­‌باشند که نظم و ترتیب به لوازم آشپزخانه می­‌دهند که هر کدام از اینها با توجه به نیاز و سلیقه مشتری در آشپزخانه طراحی می­‌شوند.

در آشپزخانه­‌هایی که از سبک کابینت کلاسیک استفاده می­‌کنند معمولاً به سلیقه مشتری از تزئینات ریز و درشت و کنده­‌کاری برای زیباتر شدن به شکل امروزی که نوعی سبک نوین می‌­باشد استفاده می­‌کنند. این چنین کابینتی نیاز به یک فضای بزرگ‌تر دارد زیرا مدل آن شلوغ است؛ در نقطه مقابل کابینت مدرن منطبق بر مد روز قرار دارد که به شکل ساده اما به رنگ­‌های خاص و زیبا طراحی شده است و برای آشپزخانه‌­هایی با فضای کوچک مناسب هستند. بطور معمول در سبک کلاسیک از دستگیره‌­های پرزرق و برق و تجملی بدلیل ظاهر نمایشی که دارد استفاده می‌­کنند اما در کابینت مدرن برعکس کلاسیک از کابینت‌­های بدون دستگیره یا با دستگیره مخفی یا دستگیره­‌های ساده و کشیده استفاده می­‌کنند.

بنابراین خانه­‌هایی که فضای کم یا حد متوسطی را برای آشپزخانه در نظر گرفته­‌اند از طراحی کابینت مدرن استفاده می­‌کنند. از این‌­رو برای استفاده مفیدتر از فضای اختصاص داده شده، به اکسسوری کابینت در انواع مختلف نیاز دارند. برخی از اکسسوری­‌ها باعث زیبایی ظاهری کابینت می­‌شوند از جمله دستگیره کابینت که می­‌تواند دکمه‌­ای یا خطی (عمودی یا افقی) باشد. اما نوعی دیگر از دستگیره‌ها وجود دارند که شکل زیباتری را به دکوراسیون کابینت می‌­دهند که به آن دستگیره پنهان یا مخفی می­‌گویند. این دستگیره‌ها دارای برندهای مختلف می‌­باشد از جمله دستگیره مخفی فانتونی که یکی از لوازم جانبی یا اکسسوری کابینت بصورت کاربردی می­‌باشد که به سلیقه مشتری نصب می­‌شود. یکی از مزایای این نوع دستگیره در مقایسه با دستگیره‌­های ظاهری دور کردن کودکان از باز کردن درب کابینت‌­ها یا آویزان شدن آنهاست؛ زیرا بسیاری از کودکان برای بازی کردن و برای حفظ تعادل، خود را به دستگیره درب آویزان می­‌کنند. همچنین طول عمر بالا، سیستم باز و بسته شدن بدون صدا و فنرهای قوی از جمله مزایای این نوع دستگیره است.

دستگیره مخفی فانتونی به مصرف‌­کننده این نوع از اکسسوری کابینت، این امکان را می­‌دهد که بدون استفاده از دستگیره و به کمک فشار درب کابینت را باز نماید و بدلیل ظاهر بی­‌نظیری که این نوع دستگیره‌­ها دارند یکی از پرتقاضاترین محصولات مربوط به تجهیزات و اکسسوری کابینت هستند و مکانیزم آنها بصورت مکانیکی یا آهنربایی است. این نوع دستگیره­‌ها از مد خارج نمی­‌شوند که این موضوع یکی دیگر از مزایای بکارگیری آنها می­‌باشد؛ اما دارای معایبی هم هستند. به عنوان مثال چون برای باز کردن درب و کشوها به فشار دست نیاز است لکه دست روی آن نمایان می­‌شود و در صورتی که کابینت‌­ها بگونه‌­ای طراحی شده باشند که توسط فضا یا کانال‌­هایی که در بالای درب یا کشو تعبیه شده‌­اند باز شوند این فضای خالی باعث تجمع گرد و غبار می­‌شود از این­‌رو باید روزانه گردگیری شود. دستگیره پنهان فانتونی با رنگ‌­های نقره‌­ای مات، طلایی، سفید پودری، نوک مدادی پودری، مشکی و قهوه‌­ای در بازار عرضه می­‌شود که جنس آن از آلومینیوم می­‌باشد. این دستگیره­‌ها از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

اکسسوری کابینت چیست؟

جمع‌­بندی مطالب

استفاده از انواع مختلف اکسسوری کابینت و یراق آلات در برندهای باکیفیت از جمله دستگیره مخفی فانتونی کابینت و جک آرام­ بند کابینت فانتونی در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جمله عوامل مؤثر در زیبایی محیط داخلی هر خانه‌­ای است. همچنین اگر مسئولیت اصول طراحی کابینت آشپزخانه را برعهده یک متخصص طراحی کابینت بگذارید می­‌توانید فضای آشپزخانه خود را بزرگ‌تر، زیباتر و بهینه‌­تر کنید.

آقای سینا ایرانی­زاده یکی از متخصصین حرفه‌­ای در زمینه طراحی و ساخت کمد و کابینت می­‌باشند که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز نمودند. ایشان با بالاترین کیفیت طراحی کلیه فضاهای داخلی در پروژهای اداری، تجاری، مسکونی و ویلایی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. شما می­‌توانید به سایت http://sinairanizadeh.com مراجعه کنید و پروژهای انجام شده را مشاهده نمایید و در صورت تمایل می‌­توانید فرم درخواست بازدید اولیه را برای برآورد هزینه و بازدید از مکان مورد نظر توسط کارشناسان را پر کنید. چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید می­‌توانید با این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما